crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 491942

Zbornik radova

Autori: Pahljina-Reinić, Rosanda
Naslov: Učinci osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća na emocije, interes i postignuće u učenju
( The effects of personal and contextual achievement goals on emotions, interest and academic achievement )
Izvornik: XVII. Dani psihologije: Sažetci radova / Sorić, I., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Penezić, Z. (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru, Odjel za psihologiju , 2010. 91-91 (ISBN: 978-953-7237-65-3).
Skup: XVII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 27.-29.05.2010.
Ključne riječi: ciljevi postignuća; emocije; interes; akademsko postignuće
( achievement goals; emotions; interest; academic achievement )
Sažetak:
Novija istraživanja učinaka ciljeva postignuća na motivaciju, kognitivnu uključenost i postignuće učenika sugeriraju da bi istovremena usmjerenost na učenje i izvedbu putem uključivanja mogla predstavljati najadaptivniju orijentaciju u situacijama postignuća. Stoga se ističe potreba za izučavanjem povezanosti ciljeva postignuća sa što većim i raznovrsnijim rasponom ishoda, kao i mogućih interakcija između osobnih i kontekstualnih ciljeva. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ulogu kontekstualnih ciljeva postignuća zadanih u vidu ciljne strukture zadatka učenja u učenju ekspozitornog teksta u razrednom okruženju. Ispitano je postoje li razlike u interesu, emocijama i postignuću učenika u funkciji kontekstualnih ciljeva, te postoje li interakcije između osobnih i kontekstualnih ciljeva i kako one utječu na ispitivane ishode učenja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 232 učenika srednje škole. Razredna odjeljenja raspoređena su u jedan od tri eksperimentalna ili kontrolni uvjet. Manipulacija ciljeva je izvršena uputom za indukciju ciljne strukture zadatka učenja. U uvjetu usmjerenosti na učenje, istaknuta je intrinzična vrijednost zadatka i mogućnost stjecanja znanja kao osnovna svrha učenja. U uvjetu usmjerenosti na izvedbu putem uključivanja, naglasak je bio na učenju kao pripremi za provjeru znanja uz ocjenjivanje, a s ciljem postizanja što boljih rezultata u usporedbi s drugim učenicima. Uputa za uvjet multiplih ciljeva sadržavala je elemente obje upute. Nakon individualnog učenja teksta u razrednom okruženju ispitan je interes prema sadržaju teksta za učenje, emocije tijekom učenja zadanog teksta Upitnikom akademskih emocija (Pekrun i sur., 2002), te postignuće učenika u učenju teksta. Za procjenu osobnih ciljeva postignuća korištena je Skala uzoraka adaptivnog učenja (Midgley i sur., 2000). S obzirom na dominantan osobni cilj postignuća identificirane su četiri grupe učenika: učenje, multipli ciljevi, izbjegavanje rada i «nemotiviranost». Učenici orijentirani na učenje, u usporedbi s preostale tri skupine učenika, pokazali su veći interes prema sadržaju teksta za učenje i postigli više rezultate u pogledu doživljenih emocija uživanja i ponosa, odnosno manje u pogledu doživljene dosade tijekom učenja. Interakcije između osobnih i kontekstualnih ciljeva nisu utvrđene. Učenici u uvjetima usmjerenosti na izvedbu i multiplih ciljeva ostvarili su bolje postignuće od učenika u uvjetu usmjerenosti na učenje i kontrolne skupine, ali se isto tako pokazalo da tijekom učenja doživljavaju više razine anksioznosti i niže razine emocije uživanja u usporedbi s kontrolnom skupinom.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 009-1301676-2381
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: rosanda@ffri.hr (rosanda@ffri.hr), 19. Stu. 2010. u 14:16 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4