Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učinci osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća na emocije, interes i postignuće u učenju (CROSBI ID 568744)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Pahljina-Reinić, Rosanda Učinci osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća na emocije, interes i postignuće u učenju // XVII. Dani psihologije: Sažetci radova / Sorić, I., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Penezić, Z. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 91-91

Podaci o odgovornosti

Pahljina-Reinić, Rosanda

hrvatski

Učinci osobnih i kontekstualnih ciljeva postignuća na emocije, interes i postignuće u učenju

Novija istraživanja učinaka ciljeva postignuća na motivaciju, kognitivnu uključenost i postignuće učenika sugeriraju da bi istovremena usmjerenost na učenje i izvedbu putem uključivanja mogla predstavljati najadaptivniju orijentaciju u situacijama postignuća. Stoga se ističe potreba za izučavanjem povezanosti ciljeva postignuća sa što većim i raznovrsnijim rasponom ishoda, kao i mogućih interakcija između osobnih i kontekstualnih ciljeva. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati ulogu kontekstualnih ciljeva postignuća zadanih u vidu ciljne strukture zadatka učenja u učenju ekspozitornog teksta u razrednom okruženju. Ispitano je postoje li razlike u interesu, emocijama i postignuću učenika u funkciji kontekstualnih ciljeva, te postoje li interakcije između osobnih i kontekstualnih ciljeva i kako one utječu na ispitivane ishode učenja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 232 učenika srednje škole. Razredna odjeljenja raspoređena su u jedan od tri eksperimentalna ili kontrolni uvjet. Manipulacija ciljeva je izvršena uputom za indukciju ciljne strukture zadatka učenja. U uvjetu usmjerenosti na učenje, istaknuta je intrinzična vrijednost zadatka i mogućnost stjecanja znanja kao osnovna svrha učenja. U uvjetu usmjerenosti na izvedbu putem uključivanja, naglasak je bio na učenju kao pripremi za provjeru znanja uz ocjenjivanje, a s ciljem postizanja što boljih rezultata u usporedbi s drugim učenicima. Uputa za uvjet multiplih ciljeva sadržavala je elemente obje upute. Nakon individualnog učenja teksta u razrednom okruženju ispitan je interes prema sadržaju teksta za učenje, emocije tijekom učenja zadanog teksta Upitnikom akademskih emocija (Pekrun i sur., 2002), te postignuće učenika u učenju teksta. Za procjenu osobnih ciljeva postignuća korištena je Skala uzoraka adaptivnog učenja (Midgley i sur., 2000). S obzirom na dominantan osobni cilj postignuća identificirane su četiri grupe učenika: učenje, multipli ciljevi, izbjegavanje rada i «nemotiviranost». Učenici orijentirani na učenje, u usporedbi s preostale tri skupine učenika, pokazali su veći interes prema sadržaju teksta za učenje i postigli više rezultate u pogledu doživljenih emocija uživanja i ponosa, odnosno manje u pogledu doživljene dosade tijekom učenja. Interakcije između osobnih i kontekstualnih ciljeva nisu utvrđene. Učenici u uvjetima usmjerenosti na izvedbu i multiplih ciljeva ostvarili su bolje postignuće od učenika u uvjetu usmjerenosti na učenje i kontrolne skupine, ali se isto tako pokazalo da tijekom učenja doživljavaju više razine anksioznosti i niže razine emocije uživanja u usporedbi s kontrolnom skupinom.

ciljevi postignuća; emocije; interes; akademsko postignuće

nije evidentirano

engleski

The effects of personal and contextual achievement goals on emotions, interest and academic achievement

nije evidentirano

achievement goals; emotions; interest; academic achievement

nije evidentirano

Podaci o prilogu

91-91.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XVII. Dani psihologije: Sažetci radova

Sorić, I., Ćubela Adorić, V., Gregov, Lj., Penezić, Z.

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

978-953-7237-65-3

Podaci o skupu

XVII. dani psihologije u Zadru

predavanje

27.05.2010-29.05.2010

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija