Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga motivacije i rodnih stereotipa u objašnjenju namjere odabira studija u stereotipno muškom području (CROSBI ID 167633)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jugović, Ivana Uloga motivacije i rodnih stereotipa u objašnjenju namjere odabira studija u stereotipno muškom području // Sociologija i prostor, 186 (2010), 1; 77-98

Podaci o odgovornosti

Jugović, Ivana

hrvatski

Uloga motivacije i rodnih stereotipa u objašnjenju namjere odabira studija u stereotipno muškom području

Cilj istraživanja je objasniti rodne razlike u odabiru studija u stereotipno muškom obrazovnom području. Dosadašnja istraživanja pokazuju da su žene podzastupljene na većini tehničkih studija te da adolescenti/ce imaju stereotipne predodžbe o tehničkim zanimanjima i prirodnim znanostima, a posebno fizici, kao primjerenijima za muškarce. U istraživanju su se željele provjeriti pretpostavke modela očekivanja i vrijednosti Eccles i suradnika/ca o faktorskoj strukturi motivacijskih koncepata u domeni fizike, rodnim razlikama u motivaciji i stereotipima te o ulozi motivacije i stereotipa u objašnjenju namjere odabira studija na kojem je fizika važna. U istraživanju je sudjelovalo 349 učenika/ca trećih razreda općih gimnazija iz Zagreba i Karlovca (djevojke 68, 1%). Ispitani su različiti aspekti motivacije za fiziku (očekivanja uspjeha, procjena vlastitih sposobnosti i subjektivne vrijednosti fizike), stereotipi o fizici i namjera odabira studija na kojem je fizika važna. Rezultati su potvrdili trofaktorsku strukturu subjektivnih vrijednosti, s očekivanim faktorima interesa, osobne važnosti i percipirane korisnosti fizike, a tvrdnje koje ispituju očekivanja uspjeha i percepciju vlastitih sposobnosti u fizici tvorile su jedan faktor. Novonastale skale pokazale su zadovoljavajuću valjanost i pouzdanost. Mladići su imali veću namjeru upisati studij na kojem je fizika bitna, a fiziku su smatrali zanimljivijom i korisnijom za nastavak obrazovanja nego djevojke. Regresijske analize su pokazale da procjene fizike kao zanimljivije i korisnije predviđaju snažniju namjeru odabira studija kod djevojaka i mladića. Odbacivanje stereotipa o fizici kao korisnijoj za mladiće bilo je povezano s većom namjerom odabira tehničkih studija/studija fizike samo na uzorku djevojaka.

model očekivanja i vrijednosti; rodni stereotipi; odabir studija; srednjoškolci/ke

nije evidentirano

engleski

The role of motivation and gender stereotypes in explanation of the intention of a study choice in stereotypically male domain

nije evidentirano

expectancy-value model; gender stereotypes; choice of course of study; high school students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

186 (1)

2010.

77-98

objavljeno

1846-5226

1849-0387

Povezanost rada

Psihologija