Autori: Skokandić, Lea; Rimac, Ivan; Ogresta, Jelena
Naslov: Primjena metode fokus grupa u pilot istraživanjima: iskustva sa BECAN projekta
Izvornik: Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu - izazov obitelji, školi i zajednici / Vladimir Kolesarić (ur.). - Osijek :
Skup: Psihosocijalni aspekti nasilja u suvremenom društvu - izazov obitelji, školi i zajednici
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 25.-27.11.2010.
Ključne riječi: fokus grupa; pilot istraživanje; sadržajna valjanost
Metoda fokus grupa može predstavljati korisnu istraživačku strategiju prikupljanja spoznaja o društvenim fenomenima koji impliciraju upotrebu multimetodskog i multiparadigmatskog pristupa. Korisnost metode fokus grupa ogleda se u mogućnostima njene primjene u različitim fazama istraživanja, pri čemu svrha metode ovisi o ciljevima pojedine faze. U skladu s tim, fokus grupa se može koristiti u eksplorativne svrhe ili za konstruiranje novog odnosno provjeru valjanosti već postojećeg mjernog instrumenta u pilot istraživanjima. Cilj ovog izlaganja je ukazati na mogućnosti primjene metode fokus grupa u pilot istraživanjima koje su temeljene na iskustvu i rezultatima dobivenim u BECAN projektu. Ciljevi provedbe fokus grupa u pripremnoj fazi glavnog dijela istraživanja u BECAN projektu su bili: 1) generiranje novih sadržaja o pojedinim aspektima fenomena zlostavljanja i zanemarivanja djece u obitelji ; 2) provjera sadržajne valjanosti, strukture, jasnoće pitanja i prikladnosti ponuđenih raspona odgovora, te 3) ispitivanje doživljaja odgovaranja na pitanja emocionalno zasićenog sadržaja. Ukupno je provedeno sedam fokus grupa s djecom u dobi od 11, 13 i 16 godina, te tri fokus grupe s roditeljima. Provedba fokus grupa je uključivala grupnu diskusiju i ispunjavanje upitnika. Zaključci dobiveni na temelju provedenih fokus grupa ukazali su na moguće prednosti primjene metode fokus grupa u pilot istraživanju koje su se očitovale kroz: uočavanje dodatnih konstrukata koji opisuju proučavani fenomen, povećanje sadržajne valjanosti instrumenta, prilagodbu pitanja postojećem kulturološkom kontekstu i dobi sudionika te stjecanju uvida u iskustvo odgovaranja na pitanja emocionalno zasićenog sadržaja. Unatoč navedenim prednostima, primjena fokus grupa u BECAN projektu ukazala je i na moguća ograničenja metode koja se očituju kroz različite izazove etičke i metodološke naravi kao što su: višestrukost uloga djece kao sudionika istraživanja uzevši u obzir njihov emocionalni i kognitivni razvoj te iznošenje osobnih iskustava doživljenog nasilja.
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: ENG
Upisao u CROSBI: jogresta@pravo.hr (jogresta@pravo.hr), 3. Pro. 2010. u 14:20 sati