crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 494150

Zbornik radova

Autori: Barada, Valerija
Naslov: Civilno društvo kao partner u bolonjskom procesu
( Civil Society as a Partner in the Bologna Process )
Izvornik:
Skup: Hrvatska sociologija i izazovi Bolonjskog procesa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 24. 02. 2006.
Ključne riječi: civilno društvo; bolonjski proces; sociologija; obrazovanje
( civil society; Bologna process; sociology; education )
Sažetak:
Kao cjelokupan reformski proces Bolonja je usmjerena na "proizvodnju znanja": izlazne razine znanja, bodove, brojnost umrežavanja i suradnji, broj studenata/ica, veću zapošljivost i još cijeli niz konkretnih zahtjeva. Jedan od takvih svakako jest i preporuka za većom suradnjom sveučilišta s lokalnom zajednicom i civilnim društvom. Za sociologiju kao znanost, ali i kao "društveno primjenjivu" struku ovakva preporuka ponovno aktualizira neka od ključnih pitanja: lokalno kontekstualiziranje sociologije, problem angažmana i vrijednosne orijentacije te odnos prema organizacijama civilnoga društva. Izlaganjem želim ukazati na potrebu da se sociološki interes za civilno društvo pomakne s njega kao isključivo predmeta istraživanja, prema stvaranju intenzivnijih odnosa s organizacijama civilnog društva, koje se javljaju kao aktivni partneri u bolonjskoj obrazovnoj proizvodnji. Organizacije civilnog društva brže otkrivaju interese i potrebe lokalne zajednice. Svojim djelovanjem također izravno utječu na njezinu promjenu i na društveno- -okolišne uvjete općenito. Nadalje, organizacije civilnog društva se mogu javljati kao potencijalni financijeri istraživanja. Konačno, one i same mogu nuditi obrazovne sadržaje, pri čemu su u poziciji promovirati «radikalnije» pristupe istraživanju i poučavanju. U ovoj svojoj (obrazovnoj) ulozi, organizacije civilnog društva studentima/icama mogu poslužiti kao radilište (mjesto izvođenja prakse). Uz izloženost novim načinama rada u procesu obrazovanja, u ovakvoj bi se praksi upoznali/e i s vještinama kao što je prijavljivanje projekata za financiranje, koje hrvatska znanstvena zajednica još nema u dovoljnoj mjeri. Bolonjski proces otvara prostor i za ovakve «korektive» ekonomizmu.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Cjeloviti rad (više od 1500 riječi)
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Sociologija
Upisao u CROSBI: vbarada@unizd.hr (vbarada@unizd.hr), 8. Pro. 2010. u 13:29 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4