Povezanost emocionalne kompetencije i te mašte i empatije odgojitelja sa stavovima o darovitoj djeci. (CROSBI ID 167943)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje
Podaci o odgovornosti
Sindik, Joško
hrvatski
Povezanost emocionalne kompetencije i te mašte i empatije odgojitelja sa stavovima o darovitoj djeci.
Osnovni cilj rada je ispitivanje povezanosti emocionalne kompetencije, mašte i empatije odgojitelja te njihovog stava prema darovitoj djeci. Sudionici su bili svi odgojitelji Dječjeg vrtića «Šegrt Hlapić» te Dječjeg vrtića «Trnsko» u Zagrebu. Dakle, ispitali smo 86 sudionika, primijenivši tri mjerna instrumenta: E-upitnik sa skalama empatije i mašte, Upitnik emocionalne kompetencije UEK15 te upitnik Stavova prema darovitoj djeci. Rezultati su pokazali da svi korišteni instrumenti imaju zadovoljavajuću pouzdanost i konstruktnu valjanost. Eksploratornom komponentnom analizom utvrdili smo jednu glavnu komponentu upitnika Stavovi prema darovitima. Nismo utvrdili statistički značajnu povezanost između varijabli mašta i empatija te grupe varijabli emocionalne kompetencije (percepcija emocija, sposobnost izražavanja emocija, sposobnost upravljanja emocijama), kao ni između varijabli emocionalne kompetencije te stavova prema darovitoj djeci. Međutim, pronašli smo statistički značajnu negativnu povezanost između varijabli mašta i empatija te stavova (predrasuda) prema darovitoj djeci. Relativno mali broj sudionika ograničava nam mogućnost generalizacije, te bi u budućim istraživanjima bilo pogodnije koristiti veći i reprezentativniji uzorak, uz osiguravanje još veće anonimnosti sudionika.
predškolska djeca; odgojitelji; darovitost; empatija; kanonička korelacija
nije evidentirano
engleski
Correlatin between preschool teachers' emotional competence, imagination and empathy and their attitudes about gifted children
nije evidentirano
preschool children; preschool teachers; giftedness; empathy; canonical correlation
nije evidentirano