Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Agresivno ponašanje i eksternalizirani problemi predškolske djece: zaštitni čimbenici i različiti procjenjivači (CROSBI ID 569578)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Brajša-Žganec, Andreja Agresivno ponašanje i eksternalizirani problemi predškolske djece: zaštitni čimbenici i različiti procjenjivači // Nasilje nad djecom i među djecom, Zbornik radova II. znanstveno-stručnog skupa održanog u Osijeku 2008. godine / Vladimir Kolesarić (ur.). Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2010. str. 85-102

Podaci o odgovornosti

Brajša-Žganec, Andreja

hrvatski

Agresivno ponašanje i eksternalizirani problemi predškolske djece: zaštitni čimbenici i različiti procjenjivači

Dosadašnja istraživanja pokazuju da je manifestiranje agresivnog ponašanja i eksternaliziranih problema u predškolskoj dobi povezano s agresivnim ponašanjem kasnije u životu. Cilj je utvrditi postoje li razlike u manifestiranju agresivnog ponašanja te prisutnosti eksternaliziranih problema, između dječaka i djevojčica u predškolskoj dobi, te postoje li razlike u roditeljskim i odgajateljskim procjenama tih ponašanja i problema. Uz to cilj je rada provjeriti prediktivnost nekih individualnih i okolinskih čimbenika za roditeljske i odgojiteljske procjene eksternaliziranih problema odnosno agresivnog ponašanja. Podaci o dječjem agresivnom ponašanju prikupljeni su od odgajatelja dok su procjene eksternaliziranih problema prikupljene od tri procjenjivača (odgajatelja, majke i oca) za 506 djece iz cjelovitih obitelji prosječne starosti 5 godina i 2 mjeseca. Roditeljske procjene ispitane su Skalom procjene ponašanja djece od 4 do 18 godina (CBCL), a odgojiteljske Skalom procjene ponašanja djece od 6 do 18 godina – oblikom za procjene odgajatelja (TRF), te Pros/Ag skalom. Prikupljene su i očeve i majčine procjene mjera obiteljskog funkcioniranja, emocionalnog života obitelji te temperamenta djeteta. Uspoređene su procjene agresivnog ponašanja i eksternaliziranih problema iz roditeljske i odgajateljske perspektive. Dobivene su značajne povezanosti između roditeljskih i odgajateljskih procjena, pri čemu su znatno više korelacije između procjena očeva i majki u odnosu na korelacije između procjena roditelja i odgajatelja. U skladu s očekivanjima i ranijim empirijskim nalazima, roditelji kao i odgajatelji dječake su procijenili agresivnijima, a predikcija njihovih procjena, od odabranih prediktora, u najvećoj je mjeri određena procjenom dimenzije samokontrole djeteta te roditeljskim procjenama pojedinih mjera obiteljskog funkcioniranja. Rezultati multiplih regresijskih analiza ukazuju na važnost dimenzija temperamenta te varijabla obiteljskog funkcioniranja kao zaštitnih čimbenika u predikciji agresivnog ponašanja i eksternaliziranih problema djece predškolske dobi. Činitelji koji potiču agresivno ponašanje odnosno pojavu eksternaliziranih problema već u predškolsko doba su individualne karakteristike djeteta koje se razvijaju u interakciji genetskih i okolinskih čimbenika te situacijski čimbenici.

agresivno ponašanje; eksternalizirani problemi; predškolska djeca; različiti procjenjivači; zaštitni čimbenici

nije evidentirano

engleski

Aggressive behavior and externalising problems of preschool children: protective factor and different evaluators

nije evidentirano

aggressive behavior; externalising problems; preschool children; different evaluators; protective factor

nije evidentirano

Podaci o prilogu

85-102.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Nasilje nad djecom i među djecom, Zbornik radova II. znanstveno-stručnog skupa održanog u Osijeku 2008. godine

Vladimir Kolesarić

Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku

978-953-314-024-7

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Psihologija