crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 499179

Poglavlje/Rad u knjizi

Autori: Burcar, Željko
Naslov: Ocjenjivanje učenika – jedan pristup ili kako izgraditi uspješnog pojedinca?
( Evaluation of students - one approach or how to build a successful individual? )
Knjiga: Dijete / učenik u procesu odgoja i obrazovanja
Urednik/ci: Vrgoč, Hrvoje
Izdavač: HPKZ
Grad: Zagreb
Godina: 2006
Raspon stranica:: 182-186
ISBN: 953-6134-63-2
Ključne riječi: ojenjivanje učenika
( pupils evaluation )
Sažetak:
U suvremenoj pedagoškoj praksi ocjenjivanje je jedna od neuralgičnih točaka procesa poučavanja. Školsko je ocjenjivanje, dokimologija, jedna relativno mlada znanstvena disciplina, nastala tridesetih godina dvadesetog stoljeća u razvijenim zemljama Europe i Amerike, kada se pojavila potreba za prosudbom postignuća. Thorndike je 1910. je izradio kvalitativnu ljestvicu rukopisa, a sličnu je izradio 1912. Hillegas. R. Bujas 1937. drži zapaženo predavanje o ocjenjivanju. Evaluacija je u širem smislu prosuđivanje vrijednosti za neku svrhu (B.Bloom, 1970.). Postoji više pristupa problemu ocjenjivanja znanja: psihološki, pedagoški, sociološki, pravni, metodološki i drugi. Ljestvice ocjenjivanja već više desetljeća u školama kod nas i nekih okolnih država objašnjene se ocjenama: nedovoljan (1), dovoljan (2), dobar (3), vrlo dobar (4), odličan (5). Obilježje navedene ljestvice govori o ljestvici ranga iz koje je moguće zaključiti je li nešto veće od drugoga, no ne za koliko. Ostojić i Bujas 1969. utvrdili su, da su rasponi znanja koje pokrivaju nominalno iste ocjene u različitim razredima toliko velike i različite da društvena sankcija vezana uz razinu ocjene gubi svoju opravdanost. Može se zaključiti kako je ocjena, procjena znanja, a ne njegova stvarna mjera. Iz recentnih istraživanja i respektabilnih djela vezanih uz školsko ocjenjivanje, koja su posebice vezana uz autora T. Grgina moguće je iščitati gotovo sve teorijske postavke školskog ocjenjivanja. U suvremenoj pedagoškoj praksi s druge strane moguće je zapaziti jedan paradoks. U procjena znanja koja učitelji i nastavnici provode u pisanom obliku 50% ostvarenog, prikazanog znanja ocjenjuje se u pravilu ocjenom nedovoljan. Ocjenjivanje je u stvari procjenjivanje.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: zeljko.burcar@os-fkfrankopana-zg.skole.hr (zeljko.burcar@os-fkfrankopana-zg.skole.hr), 20. Sij. 2011. u 20:06 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4