crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 49951

Zbornik radova

Autori: Bezinović, Petar
Naslov: Ja i moja škola: Analiza stavova prema školi srednjoškolaca u Primorsko-goranskoj županiji
( Me and my school: The analysis of attitudes towards the school of high-school students in Primorsko-goranska county )
Izvornik: XII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radovaZadar : Filozofski fakultet u Zadru , 2000. 3.
Skup: XII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 25-27.05.2000.
Ključne riječi: Adolescenti; sustav obrazovanja; stavovi prema školi; školska klima; reforma obrazovanja
( Adolescents; educational system; attitudes towards school; school climate; educational reform )
Sažetak:
Na reprezentativnom uzorku od 3082 učenika svih srednjih škola u Primorsko-goranskoj županiji utvrđena je struktura dominantnih stavova prema školi i njihova povezanost s rizičnim ponašanjima učenika. Izdvojeno je sedam faktora. To su zadovoljstvo školom, stavovi prema nastavnicima, strah od škole, osjećaj akademske (ne)kompetentnosti, težnja ka izbjegavanju školskih obveza, zadovoljstvo izborom škole i pozitivna motivacija za školu. Rezultati ukazuju na nezadovoljavajuće stanje u našem školstvu. Iz perspektive učenika, škola ne vrši funkciju zadovoljavanja njihovih socijalnih i emocionalnih potreba. Ona se javlja kao nametnuta institucija koja blokira, a ne potiče slobodan razvoj ljudskih resursa. Ovi se zaključci izvode na temelju pokazatelja da je, u prosjeku, svega 3.6% učenika zadovoljno svojom školom, da su posebno izraženi negativni stavovi prema nastavnicima, da je pretjerano izražen strah od škole, da je pojava nastojanja izbjegavanja školskih obveza prečesta, da se učenici često osjećaju premalo kompetentnima za svoju školu. Kako škola ima središnje mjesto u životu djece, ovi su stavovi neposredno povezani i s ostalim aspektima njihovog socijalnog i psihološkog funkcioniranja. Pokazuje se tako da je situacijski strah od škole povezan s opterećujućim osjećajem srama, općim depresivnim simptomima, strahom od negativne evaluacije, osjećajem akademske nekompetentnosti. Niska motivacija za školu i nastojanje izbjegavanja školskih obveza povezani su s lošijim školskim uspjehom, ali i s povećanom razinom manifestnog agresivnog ponašanja, kretanjem u "lošem" društvu, konzumiranjem različitih sredstava ovisnosti. Na temelju ovih rezultata preispituje se funkcija srednje škole u našem društvu, njezini ciljevi, smisao i poslanstvo. Razmatra se potreba za rekonceptualiziranjem školskog sustava, preusmjeravanjem obrazovanja od ideologija ka učeniku, od autoritarnog podređivanja ka oslobađanju i poticanju ljudskih potencijala u mladoj populaciji.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 009008
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4