crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 49962

Zbornik radova

Autori: Takšić, Vladimir
Naslov: Konvergentna i divergentna valjanost upitnika emocionalne kompetentnosti
( Convergent and divergent validity of Emotional Competence Questionnaire )
Izvornik: XII. Dani psihologije u Zadru: Sažetci radovaZadar : Filozofski fakultet u Zadru , 2000. 72.
Skup: XII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 25-27.05.2000.
Ključne riječi: Emocionalna inteligencija; konstrukcija skale; konvergentna valjanost; divergentna valjanost
( Emotional intelligence; scale construction; convergent validity; divergent validity )
Sažetak:
U području konstrukta emocionalne inteligencije prisutna su dva opća modela konceptualizacije: model emocionalne inteligencije kao mentalnih sposobnosti i model emocionalne inteligencije u terminima samoprocjena. U sklopu ovog drugog pristupa navedeno je mnoštvo različitih osobina ličnosti koje su se pokazale zadovoljavajućim prediktorima kompetentnog rješavanja problema i efikasnog ponašanja u emocionalno zasićenim situacijama. Struktura i brojnost takvih mjera je vrlo različita u različitim istraživanjima, a emocionalnu inteligenciju najčešće poimaju kao nešt slično faktoru višeg reda. Cilj rada je prikazati strukturu i neke oblike valjanosti skupa čestica za samoprocjenu emocionalne kompetentnosti generiranih pod modelom dvojice autora koji su počeli znanstveno proučavati emocionalnu inteligenciju (Mayer i Salovey, 1997). Kako je korištena metoda dsmoprocjene činilo se najuputnijim skalu nazvati Upitnikom emocionalne kompetentnosti. Model pretpostavlja postojanje 16 različitih sposobnosti, a za svaku od njih je konstruirana zasebna skala. Faktorska analiza je pokazala da je u tom prostoru moguće pronaći četiri smislene, interpretabilne dimenzije: 1) uočavanje i razumijevanje emocija, 2) izražavanje i imenovanje emocija, 3) regulaciju i kontrolu emocija, i 4) upravljanje emocijama. Svaka od dimenzija emocionalne kompetentnosti reprezentirana je pouzdanom skalom i pokazala je smislene veze s relevantnim konstruktima kao što su: socijalne vještine, samopoimanje (samopoštovanje, ustrajnost, percepcija osobne kompetentnosti), empatija, načini rješavanja konflikata i načini suočavanja sa stresom.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 0009023
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4