Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga predškolskog psihologa - prevencija i rana intervencija (CROSBI ID 169068)

Prilog u časopisu | stručni rad

Sindik, Joško Uloga predškolskog psihologa - prevencija i rana intervencija // Hrvatski časopis za javno zdravstvo, 7 (2011), 25;

Podaci o odgovornosti

Sindik, Joško

hrvatski

Uloga predškolskog psihologa - prevencija i rana intervencija

Rad psihologa u predškolskim ustanovama slijedi suvremene pedagoške trendove a ujedno je dosljedno psihologijskoj znanstvenoj tradiciji. Istovremeno, on teži i funkcionalnom praktičnom djelovanju. Temeljne funkcije predškolskog psihologa jesu: prevencija (procjena, identifikacija, edukacija) te rana intervencija (poduzimanje mjera). Međutim, mnoštvo definiranih radnih zadaća, s velikim brojem različitih suradnika i oblika rada, ima loš utjecaj na psihologa, osobito početnika. U toj situaciji, on može izgubiti jasan uvid u strukturu i smisao radnih zadaća a odatle i svojih kompetencija povezanih s njihovim uspješnim izvršavanjem. Stoga u ovom radu dajemo teorijski model u kojem se sve radne zadaće i načini njihova izvršavanja strukturiraju u odnosu na dvije temeljne funkcije psihologa u predškolskim ustanovama (najčešće dječjim vrtićima): prevenciju i intervenciju. Preventivni programi, edukacija (roditelja i odgojitelja) i praćenje razvoja sve djece dijelovi su prevencije, dok je dijagnostika specifičnih posebnih potreba, savjetovanje odnosno direktna terapija utvrđenih posebnih potreba djece sastavni dio rane intervencije. Katkad iste metode rada mogu biti korisne i za prevenciju i za intervenciju.

strategija; psiholog; predškolski; obrazovanje; dječji vrtić

nije evidentirano

engleski

The role of preschool psychologists - prevention and early intervention

nije evidentirano

strategy; psychologist; preschool; education; kindergarten

nije evidentirano

Podaci o izdanju

7 (25)

2011.

objavljeno

1845-3082

Povezanost rada

Psihologija