Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mogućnost određivanja pouzdanosti i konstruktne valjanosti za tri skale procjene nekih aspekata darovitosti predškolske djece (CROSBI ID 169069)

Prilog u časopisu | stručni rad

Sindik, Joško ; Elez, Katarina Mogućnost određivanja pouzdanosti i konstruktne valjanosti za tri skale procjene nekih aspekata darovitosti predškolske djece // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2011), 1; 108-123

Podaci o odgovornosti

Sindik, Joško ; Elez, Katarina

hrvatski

Mogućnost određivanja pouzdanosti i konstruktne valjanosti za tri skale procjene nekih aspekata darovitosti predškolske djece

U praksi se koristi manji broj skala procjene za utvrđivanje različitih aspekta darovitosti predškolske djece u uvjetima njihova boravka u dječjem vrtiću, a njihove metrijske karakteristike su još rjeđe provjeravane. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi pouzdanost i valjanost tri skale procjene određenih aspekata darovitosti djece, te međusobnu povezanost njihovih dimenzija. Ispitan je namjerni uzorak djece (74) starije predškolske dobi iz Dječjeg vrtića „Ivanić Grad“, a primijenjene su tri skale za procjenu: ponašanja karakterističnih za darovito dijete, likovne te glazbene darovitosti. Rezultati su pokazali da su sve skale procjene zadovoljavajuće pouzdane i konstruktno valjane. Utvrdili smo postojanje latentnih dimenzija u osnovi različitih aspekata darovitosti djeteta: dva faktora definiraju likovnu darovitost, a po jedan glazbenu darovitost te ponašanja karakteristična za darovito dijete. Sve dimenzije tri različite skale procjene darovitosti su međusobno statistički značajno i pozitivno povezane. Međutim, mogućnost generalizacije rezultata ovog istraživanja je mala.

karakteristike darovitih; pouzdanost; valjanost; predškolska djeca

nije evidentirano

engleski

POSSIBILITY OF DETERMINING RELIABILITY AND CONSTRUCT VALIDITY OF THREE RATING SCALES FOR SOME ASPECTS OF THE PRESCHOOL CHILDREN' S GIFTEDNESS

nije evidentirano

characteristics of gifted; reliability; validity; preschool children

nije evidentirano

Podaci o izdanju

47 (1)

2011.

108-123

objavljeno

1331-3010

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost