crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 501847

Zbornik radova

Autori: Jugović, Ivana
Naslov: Objašnjenje obrazovnih izbora adolescenata u stereotipno muškom području - provjera hipoteza modela očekivanja i vrijednosti
( The explanation of adolescents' educational choices in stereotypically male domain - testing the hypotheses of expectancy-value model )
Izvornik: XVII. Dani psihologije u Zadru: Sazeci radova / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan (ur.). - Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru , 2010. (ISBN: 978-953-7237-65-3).
Skup: XVII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 27.-29.05.2010.
Ključne riječi: model očekivanja i vrijednosti; rodne uloge; odabir studija; srednjoškolci/ke
( expectancy-value model; gender roles; choice of course of study; high school students )
Sažetak:
Cilj istraživanja bio je objasniti rodne razlike u obrazovnim odabirima u stereotipno muškom obrazovnom području. Dosadašnja istraživanja pokazuju da su žene podzastupljene na većini tehničkih studija te da djeca i adolescenti imaju stereotipne predodžbe o tehničkim zanimanjima i prirodnim znanostima, a posebno fizici, kao primjerenijima za muškarce. Prema modelu očekivanja i vrijednosti Eccles i suradnika/ca, čimbenici koji objašnjavaju rodne razlike u obrazovnim postignućima i odabirima su očekivanja uspjeha u području, subjektivne vrijednosti tj. interes, percipirana korisnost i važnost bavljenja tim područjem te rodne uloge, rodni stereotipi o području i utjecaji okoline. S obzirom da u Hrvatskoj nedostaje spoznaja o rodnoj problematici u obrazovnim odabirima, cilj ovog istraživanja bio je provjeriti hipoteze modela očekivanja i vrijednosti u objašnjenju odabira fizike na maturi i odabiru tehničkih studija. U istraživanju je sudjelovalo preko 700 učenika/ca 3. razreda općih gimnazija u Zagrebu. Korištene su skale koje ispituju rodne uloge i različite aspekte motivacije za fiziku (očekivanja uspjeha u fizici, procjena vlastitih sposobnosti u fizici i subjektivne vrijednosti fizike). Osim toga, prikupljeni su i podaci o stereotipima o fizici i tehničkim zanimanjima, te o namjerama odabira fizike na državnoj maturi i odabira tehničkih studija. Rezultati regresijskih analiza pokazuju da su, osim motivacijskih čimbenika, rodne uloge i stereotipi također važni u objašnjenju obrazovnih odabira u stereotipno muškom području. Također se pokazalo da su prediktori odabira složeniji kod djevojaka nego kod mladića. Rezultati će se prodiskutirati u kontekstu modela očekivanja i vrijednosti i teorija socijalizacije u tradicionalne rodne uloge.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 100-1001677-0880
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: jugovic@idi.hr (jugovic@idi.hr), 10. Vel. 2011. u 14:12 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4