Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Spol i dob kao odrednice samoreguliranog učenja za cjeloživotno obrazovanje (CROSBI ID 570526)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Lončarić, Darko Spol i dob kao odrednice samoreguliranog učenja za cjeloživotno obrazovanje // Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja: zbornik radova s Međunarodnog znanstveno-stručnog skupa / Bacalja, Robert (ur.). Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2010. str. 104-118

Podaci o odgovornosti

Lončarić, Darko

hrvatski

Spol i dob kao odrednice samoreguliranog učenja za cjeloživotno obrazovanje

Vještine samoregulacije učenja osnovni su preduvjet uspješnog cjeloživotnog učenja. U neformalnim i informalnim oblicima cjeloživotnog obrazovanja često su elementi motiviranja, nadzora, a ponegdje i vrednovanja prepušteni učeniku i zbog toga su mu potrebne iznimne vještine samoregulacije. Samoregulacija je važna i u ranim formalnim oblicima obrazovanja jer objašnjava razlike između učenikove stvarne izvedbe i izvedbe predviđene temeljem njegovih sposobnosti, neposredne obiteljske ili školske okoline i kvalitete poučavanja. Cilj ovog rada jeste empirijski provjeriti neke osobne i razvojne odrednice samoregulacije učenja u višim razredima osnovne škole. U istraživanju je sudjelovao 431 učenik (51 % djevojčica) od petog do osmog razreda (M=12, 52 ; SD=1, 13 ). Učenici su ispunili list s općim podacima i Skalu komponenti samoreguliranog učenja (Lončarić, 2007, 2008). Većina spolnih razlika bila je u skladu s prethodnim istraživanjima i modelima. Neki rezultati istraživanja vezani uz dobne razlike bili su iznenađujući utoliko što su stariji učenici (kod kojih možemo očekivati veći stupanj razvoja interpersonalnih, kognitivnih i metakognitivnih vještina i sposobnosti) postigli lošije rezultate na cijelom nizu komponenti samoreguliranog učenja. Iako se dio nalaza može povezati s pubertetskim promjenama i specifičnostima rane adolescencije, treba se zapitati jesu li nastavnici spremni i osposobljeni poticati samoregulirano učenje i barem ublažiti očigledno opadanje akademske samoregulacije u višim razredima osnovne škole.

razvoj; samoregulacija; cjeloživotno obrazovanje; učenje

nije evidentirano

engleski

Sex and age differences in self-regulated learning for lifelong education

nije evidentirano

development; self-regulation; lifelong education; learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

104-118.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja: zbornik radova s Međunarodnog znanstveno-stručnog skupa

Bacalja, Robert

Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru

978-953-7237-40-0

Podaci o skupu

Perspektive cjeloživotnog obrazovanja učitelja i odgojitelja

predavanje

01.01.2010-01.01.2010

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija