Povezanost samopoimanja, navika čitanja i školskog uspjeha učenika sedmog i osmog razreda (CROSBI ID 169558)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Delač Horvatinčić, Ivana ; Kozarić Ciković, Marijana
hrvatski
Povezanost samopoimanja, navika čitanja i školskog uspjeha učenika sedmog i osmog razreda
Sudionici istraživanja bili su učenici OŠ Josipa Zorića iz Dugog Sela (N=205). Da bi se provjerilo postoji li povezanost samopoimanja, navika čitanja i školskog uspjeha, korišten je Self-Perception Profile for Children (S. Harter) i upitnik o navikama čitanja. Učenici s pozitivnijim navikama čitanja imaju pozitivniji stav prema čitanju, bolje ocjene te bolje samopoimanje vezano za regulaciju ponašanja i opće samovrednovanje. Učenici s boljom ocjenom iz tjelesnog se osjećaju uspješnijima u sportskim aktivnostima i zadovoljniji su svojim izgledom. Što više učenik voli čitati i što bolje smatra da čita, bit će zadovoljniji sobom i svojim životom. Dječaci se više od djevojčica smatraju uspješnima u sportskim aktivnostima, a djevojčice su manje zadovoljne izgledom, više vole čitati i imaju pozitivnije stavove o čitanju.
samopoimanje; navike čitanja; stav prema čitanju; školski uspjeh
nije evidentirano
engleski
The relationship between Self-image, reading habits and school success of 7th- and 8th-grade Primary school pupils
nije evidentirano
self-image; redaing habits; attitude tiward reading; school success
nije evidentirano