crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 503125

Časopis

Autori: Reić Ercegovac, Ina; Koludrović Morana
Naslov: Akademska samoefikasnost i školski uspjeh adolescenata – uloga kvalitete interakcije s majkom
( Academic self-efficacy and school achievement– the role of mother – adolescent interaction quality )
Izvornik: Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 1 (2010); 111-128
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: akademska samoefikasnost; školski uspjeh; kvaliteta interakcije s majkom
( academic self-efficacy; school achievement; mother – adolescent interaction quality )
Sažetak:
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između školskog uspjeha i akademske samoefikasnosti adolescenata te njihovog odnosa s majkom. Krenulo se od pretpostavke da će kvaliteta interakcije s majkom, te roditeljska kompetentnost i zadovoljstvo roditeljstvom majki doprinjeti većoj akademskoj samoefikasnosti adolescenata kao i boljem školskom uspjehu. U istraživanju su sudjelovali srednjoškolci prvog i četvrtog razreda, te njihove majke (N=435). Primijenjeni su Upitnici za ispitivanje kvalitete interakcije na relaciji majka-dijete (procjene majki i procjene adolescenata), Upitnik akademske samoefikasnosti za učenike, te Upitnik roditeljske kompetentnosti, a prikupljeni su i opći podaci o sudionicima, kao i podaci o školskom uspjehu adolescenata na prvom polugodištu tekuće školske godine. Rezultati su pokazali da školsko postignuće i percipirana akademska samoefikasnost ovise o spolu i dobi učenika, pri čemu su se učenice općenito pokazale uspješnijima, te su postigle veći rezultat u akademskoj samoefikasnosti. Nadalje, utvrđene su značajne relacije između školskog uspjeha i akademske samoefikasnosti, te kvalitete interakcije između majke i djece, pri čemu se kao najznačajniji prediktor akademskih ishoda kod adolescenata izdvojila procjena majki o kvaliteti odnosa s djetetom.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: Akademska samoefikasnost i školski uspjeh adolescenata – uloga kvalitete interakcije s majkom
Upisao u CROSBI: inareic@ffst.hr (inareic@ffst.hr), 19. Vel. 2011. u 18:24 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4