Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Akademska samoefikasnost i školski uspjeh adolescenata – uloga kvalitete interakcije s majkom (CROSBI ID 169664)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Reić Ercegovac, Ina ; Koludrović Morana Akademska samoefikasnost i školski uspjeh adolescenata – uloga kvalitete interakcije s majkom // Pedagogijska istraživanja, 1 (2010), 111-128

Podaci o odgovornosti

Reić Ercegovac, Ina ; Koludrović Morana

hrvatski

Akademska samoefikasnost i školski uspjeh adolescenata – uloga kvalitete interakcije s majkom

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos između školskog uspjeha i akademske samoefikasnosti adolescenata te njihovog odnosa s majkom. Krenulo se od pretpostavke da će kvaliteta interakcije s majkom, te roditeljska kompetentnost i zadovoljstvo roditeljstvom majki doprinjeti većoj akademskoj samoefikasnosti adolescenata kao i boljem školskom uspjehu. U istraživanju su sudjelovali srednjoškolci prvog i četvrtog razreda, te njihove majke (N=435). Primijenjeni su Upitnici za ispitivanje kvalitete interakcije na relaciji majka-dijete (procjene majki i procjene adolescenata), Upitnik akademske samoefikasnosti za učenike, te Upitnik roditeljske kompetentnosti, a prikupljeni su i opći podaci o sudionicima, kao i podaci o školskom uspjehu adolescenata na prvom polugodištu tekuće školske godine. Rezultati su pokazali da školsko postignuće i percipirana akademska samoefikasnost ovise o spolu i dobi učenika, pri čemu su se učenice općenito pokazale uspješnijima, te su postigle veći rezultat u akademskoj samoefikasnosti. Nadalje, utvrđene su značajne relacije između školskog uspjeha i akademske samoefikasnosti, te kvalitete interakcije između majke i djece, pri čemu se kao najznačajniji prediktor akademskih ishoda kod adolescenata izdvojila procjena majki o kvaliteti odnosa s djetetom.

akademska samoefikasnost; školski uspjeh; kvaliteta interakcije s majkom

nije evidentirano

engleski

Academic self-efficacy and school achievement– the role of mother – adolescent interaction quality

nije evidentirano

academic self-efficacy; school achievement; mother – adolescent interaction quality

nije evidentirano

Podaci o izdanju

1

2010.

111-128

objavljeno

1334-7888

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija