Problem prtljage u Zračnoj luci Zagreb s aspekta transfernih kašnjenja (CROSBI ID 571497)
Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Drljača, Miroslav ; Barešić, Sanja
hrvatski
Problem prtljage u Zračnoj luci Zagreb s aspekta transfernih kašnjenja
Analize transfernog problema kašnjenja prtljage u globalnom zračnom prometu ukazuje na visok udio u ukupnim kašnjenjima prtljage na krajnje destinacije. Uvjetovani su porastom putničkog prometa, zagušenjem na transfernim zračnim lukama, kašnjenju dolaznih letova i neusklađenosti tehnologija prihvata i otpreme putnika i prtljage. S pozicije konačnog putničkog odredišta, Zračna luka Zagreb bilježi transferne neregularnosti prtljage drugih europskih zračnih luka. Izviješća pokazuju, na globalnoj razini, visoki postotka transfernih neregularnosti vezanih za prtljagu. Zračna luka Frankfurt uzrokuje najveći broj transfernih neregularnosti za Zračnu luku Zagreb. Croatia Airlines i Lufthansa sa svojim prijevoznim kapacitetima uzrokuju najveće dovozne transferne neregularnosti. Prihvat i otprema prtljage nerazdvojni je dio jednog od glavnih poslovnih procesa zračnih luka ; procesa prihvata i otpreme putnika i prtljage. Redovitost dolaska i isporuke prtljage parametar je kvalitete tog poslovnog procesa i ima značajan utjecaj na percepciju o kvaliteti sveukupne usluge zračne luke, odnosno stupnja zadovoljstva putnika. Pouzdanost procesa prihvata i otpreme prtljage ima svoj financijski odraz u troškovima zbog (ne)kvalitete, prije svega, zrakoplovne kompanije koja je uzrokovala neregularnost vezanu za prtljagu. Analyses of transfer delayed luggage volume in the global air traffic point to high share value, compared to total volume of the delayed luggage recorded on the passenger final destination. Transfer delayed luggage problem is caused by air traffic passenger growth, congestions on transfer airports, en route European delays and uncoordinated passenger handling and baggage handling system. Zagreb Airport, considered as the final passenger destination, records transfer baggage irregularities caused by other European airports. That annual reports suits the global frame as well as high level trend of the transfer baggage delay figure. Airport Frankfurt in the position of transfer point causes majority out of total transfer baggage irregularities en route to Zagreb, while Croatia Airlines and Lufthansa, make the two top companies in carrying delayed arriving capacities to Airport Zagreb. Baggage handling procedure is the essential part of even greater business process of passenger and baggage handling manage. Scheduled arrivals together with on – time baggage delivery service mean the quality parameter in this segment of the industry business with significant influence to the customer's perception on the airport service quality and customer's level of satisfaction. The baggage handling procedure safety degree leads to (low) quality financial costs, particular to carriers that made baggage irregularities.
transfer ; transferna prtljaga ; neregularnost
Članak je objavljeni i u časopisu Suvremeni promet, Vol. 27, No. 5, Hrvatsko znanstveno društvo za promet, Zagreb, 2007, str. 305-309. INDEKSIRANOST: -CAB ABSTRACTS -TRANSPORT Res. (TRIS) -CEOBASE -IRRD -Ulrich's Inti Periodicals -Inter DOC CORPORATION -i druge
engleski
Baggage Delay Problem at Zagreb Airport from the Aspect of Transfer Delays
nije evidentirano
transfer procedure ; transfer baggage ; irregularity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
305-309.
2007.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Suvremeni promet
Glavni i odgovorni urednik Franko Rotim
Zagreb: Hrvatsko znanstveno društvo za promet
0351-1898 656
0351-1898
Podaci o skupu
XIV. međunarodni znanstveni Simpozij Prometni sustavi 2007
predavanje
19.04.2007-20.04.2007
Opatija, Hrvatska