crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 507189

Časopis

Autori: Pahić, Tea; Miljević-Riđički, Renata; Vizek Vidović, Vlasta
Naslov: UKLJUČENOST RODITELJA U ŽIVOT ŠKOLE: PERCEPCIJA RODITELJA OPĆE POPULACIJE I PREDSTAVNIKA RODITELJA U ŠKOLSKIM TIJELIMA
( PARENTAL INVOLVEMENT IN SCHOOL LIFE: PERCEPTION OF REGULAR PARENTS AND REPRESENTATIVES )
Izvornik: Odgojne znanosti (1846-1204) 12 (2010), 2; 329-346
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: obrazovanje; suradnja roditelja i škole; tradicionalni pristup; partnerski pristup; roditelji predatavnici
( education; parent-school co-operation; traditional orientati- on; partnership orientation; parent representatives )
Sažetak:
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postoje li razlike u percepciji uključenosti u rad škole između opće populacije roditelja i predstavnika roditelja i to s obzirom na ključne dimenzije multidimenzionalnog modela participacije. Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku roditelja djece od drugog do osmog razreda iz 30 osnovnih škola iz cijele Hrvatske (N=1122). U ovom radu prikazani su rezultati dobiveni na uzorku roditelja opće populacije (N=908), te uzorku predstavnika roditelja u tijelima školske uprave (N=144). Dobiveni rezultati ukazuju da je odnos škole i roditelja u Hrvatskoj pretežno tradicionalan, što znači da odgojno-obrazovne ciljeve određuje škola, a tek ponekad o njima obavještava roditelja. Komunikacija s roditeljima relativno je rijetka i orijentirana na pojedinačne probleme i pretežno je inicira škola. Unatoč tome, roditelji općenito pokazuju visoki interes za sve dostupne oblike suradnje sa školom i smatraju da su oni korisni za njihovo dijete. Roditelji iz uzorka predstavnika roditelja uživaju bolji socioekonomski status i obrazovaniji su od roditelja opće populacije, te imaju percepciju veće uključenosti u rad škole. U usporedbi s roditeljima opće populacije, skloniji su partnerskom pristupu u suradnji sa školom.
Izvorni jezik: HRV
Rad je indeksiran u
bazama podataka:
Scopus
Social Science Citation Index (SSCI) (sastavni dio Web of Science Core Collectiona)
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: NE
Google Scholar: UKLJUČENOST RODITELJA U ŽIVOT ŠKOLE: PERCEPCIJA RODITELJA OPĆE POPULACIJE I PREDSTAVNIKA RODITELJA U ŠKOLSKIM TIJELIMA
Upisao u CROSBI: rmiljevic@ufzg.hr (rmiljevic@ufzg.hr), 23. Ožu. 2011. u 12:11 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4