Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Emocionalna kompetentnost i stres u nastavničkim zanimanjima (CROSBI ID 170649)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Reić-Ercegovac, Ina ; Koludrović, Morana ; Jukić, Tonća Emocionalna kompetentnost i stres u nastavničkim zanimanjima // Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, 2/3 (2009), 85-96

Podaci o odgovornosti

Reić-Ercegovac, Ina ; Koludrović, Morana ; Jukić, Tonća

hrvatski

Emocionalna kompetentnost i stres u nastavničkim zanimanjima

Uvažavajući reformu hrvatskog školstva te zahtjeve suvremenog kurikulumskog pristupa, za ostvarivanje kvalitetne škole ključan je sinergijski učinak stručnih i emocionalnih kompetencija nastavnika. Ranija istraživanja sugeriraju da je emocionalna kompetentnost nastavnika važna za stvaranje pozitivnog razrednog ozračja te zadovoljstvo vlastitim radom kao i za ublažavanje negativnih učinaka izloženosti stresorima na poslu. Stoga je cilj ovog istraživanja bio ispitati doprinose li opća i emocionalna kompetentnost nastavnika zadovoljstvu poslom, razini percipirane podrške uprave, stavovima prema učenicima te suočavanju s nekim stresorima na poslu. U istraživanju je sudjelovalo 205 nastavnika osnovnih i srednjih škola, a primijenjeni su Upitnik sagorijevanja na poslu, Skala samosviđanja i samokompetentnosti, Upitnik emocionalne kompetentnosti te Upitnik emocionalne regulacije i kontrole. Rezultati sugeriraju da emocionalna kompetentnost kao i neki aspekti emocionalne regulacije značajno doprinose zadovoljstvu poslom, pozitivnijim stavovima prema učenicima kao i efi kasnijem suočavanju sa stresorima, dok se emocionalna kompetentnost nije pokazala značajnom za predikciju nedostatne administrativne potpore kao izvora stresa.

nastavnik ; emocionalna kompetentnost ; stres ; stavovi prema učenicima ; zadovoljstvo poslom

nije evidentirano

engleski

Emotional competency and teacher stress

nije evidentirano

teacher ; emotional competency ; stress ; attitudes toward students ; job satisfaction

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2/3

2009.

85-96

objavljeno

1846-9426

2459-5128

Povezanost rada

Pedagogija, Psihologija

Poveznice