crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 508237

Zbornik radova

Autori: Macuka, Ivana; Burić, Irena
Naslov: Uloga obitelji i problema prilagodbe u školskom uspjehu adolescenata
( The role of family and adjustment in explaining adolescents' school success )
Izvornik: XVII. dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka / Sorić, Izabela ; Ćubela Adorić, Vera ; Gregov, Ljiljana ; Penezić, Zvjezdan (ur.). - Zadar : Sveučilište u Zadru , 2010. 143-143 (ISBN: 978-953-7237-65-3).
Skup: XVII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, 27-29.05.2010
Ključne riječi: obitelj; prilagodba; školski uspjeh
( family; adjustment; school success )
Sažetak:
Obiteljsko okruženje je u mnogim istraživanjima prepoznato kao značajan čimbenik školskog postignuća djeteta (Selden, 1990 ; Caldas, 1993 ; Rumberger, 1995 ; Jacobs i Harvey, 2005). Varijable poput obiteljske strukture, obrazovanja roditelja, količine i kvalitete roditeljske uključenosti često su (ne)posredno povezane sa školskim uspjehom djeteta i njegovim obrazovnim dostignućima. Istraživanja pokazuju da su djeca obrazovanijih roditelja uspješnija u školi (Smith i Dixon, 1995 ; Luster i McAdoo, 1996), te da su podržavajući, prihvaćajući i emocionalno topli roditeljski postupci povezani s većim razinama učeničke motivacije, školskog postignuća i socijalne kompetencije djeteta (Sternberg, 2001). Nadalje, dječje socioemocionalne poteškoće povezane su s brojnim negativnim razvojim ishodima, između ostaloga, i sa slabijim školskim postignućem (Rubin i sur., 1998 ; Jimerson i sur., 2000). Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi relativan doprinos obrazovanja roditelja, dječje percepcije roditeljskog ponašanja majke i oca (emocionalnost, prihvaćanje i odbacivanje) i problema prilagodbe (internaliziranih i eksternaliziranih problema) u objašnjenju školskog uspjeha mlađih adolescenata. Istraživanjem je obuhvaćeno 562 djece (49% djevojčica) prosječne dobi 13 godina. Prikupljeni su podaci o stupnju obrazovanja roditelja i školskom uspjehu djece. Za procjenu dječjih internaliziranih i eksternaliziranih problema primijenjena je Skala samoprocjene ponašanja mladih (YSR - Youth Self- Report ; Achenbach i Rescorla, 2001), dok su dimenzije roditeljskog ponašanja procijenjene Skalom percepcije roditeljskog ponašanja (SPRP, Macuka, 2007). S obzirom da su utvrđene spolne razlike u školskom uspjehu i ostalim ispitivanim varijablama, rezultati su analizirani zasebno za dječake i djevojčice. Provedena hijerarhijska regresijska analiza na uzorku dječaka pokazuje da su veći stupanj obrazovanja majke te više emocionalne topline i prihvaćanja od strane majke pozitivni prediktori školskog uspjeha dječaka. Na uzorku djevojčica, veće obrazovanje oca i majke bili su pozitivni, a internalizirani problemi negativan prediktor školskog uspjeha djevojčica.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Projekt / tema: 269-1301676-0821
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: imacuka@unizd.hr (imacuka@unizd.hr), 30. Ožu. 2011. u 10:57 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4