Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga kućnih ljubimaca u socioemocionalnom razvoju djece školskog uzrasta (CROSBI ID 171065)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Smojver-Ažić, Sanja, Topalović, Z. Uloga kućnih ljubimaca u socioemocionalnom razvoju djece školskog uzrasta // Napredak (Zagreb), 151 (2010), 2; 7-30

Podaci o odgovornosti

Smojver-Ažić, Sanja, Topalović, Z.

hrvatski

Uloga kućnih ljubimaca u socioemocionalnom razvoju djece školskog uzrasta

Rezultati istraživanja potvrđuju kako je odrastanje uz kućnoga ljubimca povezano sa socioemocionalnim razvojem djece. Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati odnos u kojemu stoje privrženost majci, privrženost kućnomu ljubimcu i empatija, socijalna kompetencija i usamljenost. U istraživanju je sudjelovalo 480 učenika četvrtoga, šestoga i osmoga razreda osnovnih škola u Istri (226 djevojčica i 254 dječaka) te njihovi roditelji. U ispitanom uzorku 63 % djece ima jednoga ili više kućnih ljubimaca. Djeca koja su visoko privržena kućnomu ljubimcu percipiraju veće povjerenje prema majci, dok djeca koja su nisko privržena kućnomu ljubimcu pokazuju najviši stupanj otuđenja od majke. Rezultati upućuju na postojanje značajnog efekta privrženosti kućnomu ljubimcu za empatiju i usamljenost. Djeca visoko privržena kućnomu ljubimcupokazuju veću empatiju, u odnosu na djecu koja su slabije privržena kućnomu ljubimcu i djece koja nemaju kućnoga ljubimca. Djevojčice visoko privržene kućnomu ljubimcu koje pohađaju 8. razred značajno su usamljenije od svih ostalih djevojčica, bez obzira na razred i privrženost kućnomu ljubimcu.

privrženost; kućni ljubimci; socijalna kompetencija; usamljenost i emocionalna empatija

nije evidentirano

engleski

The Role of Pets in Children`s Socio -Emotional Development

nije evidentirano

attachment; pets; social competence; loneliness and emotional empathy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

151 (2)

2010.

7-30

objavljeno

1330-0059

Povezanost rada

Psihologija