crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 509811

Zbornik radova

Autori: Reić-Ercegovac, Ina; Koludrović, Morana
Naslov: Samoefikasnost i ciljne orijentacije kao prediktori školskog postignuća srednjoškolaca
( Self-efficacy and goal orientations as predictors of students' academic achievement )
Izvornik: 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet u Zagrebu i Hrvatsko psihološko društvo , 2011. 159-159 (ISBN: 978-953-175-391-3).
Skup: Međunarodni psihologijski znanstveni skup 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, 7.-9. travnja 2011.
Ključne riječi: samoefikasnost; ciljne orijentacije; školski uspjeh
( self-efficacy; goal orientations; academic achievement )
Sažetak:
S obzirom na postojeće spoznaje o važnosti motivacijskih čimbenika za akademska postignuća učenika, a polazeći od multidimenzionalnog modela ciljnih orijentacija (McInerney i sur., 2003), cilj ovog istraživanja je bio ispitati kakav je doprinos percipirane akademske samoefikasnosti i ciljnih orijentacija školskom postignuću učenika i učenica srednjih škola. U istraživanju je sudjelovalo 234 učenika, a primijenjeni su Upitnik općih podataka (podaci o spolu, uspjehu iz hrvatskog jezika, matematike i općem uspjehu), Upitnik ciljnih orijentacija učenika (Subskala Inventara školske motivacije ; McInerney i Sinclair, 1992), te skraćena verzija Skale akademske samoefikasnosti (Jinks i Morgan, 1999 ; Dimmitt, 2007). Faktorskom analizom Upitnika ciljnih orijentacija izlučena su četiri faktora koja se odnose na usmjerenost na zadatak, izvedbu, socijalne odnose te usmjerenost na nagrade i pohvale. U skladu s dobivenim rezultatima i polaznim modelom, formirane su četiri subskale ciljnih orijentacija koje su pokazale zadovoljavajuću pouzdanost (.80 do .89.). Analiza rezultata postignutih na Skali akademske samoefikasnosti potvrdila je njezinu unidimenzionalnu strukturu, a pouzdanost skale iznosila je .77. Dobiveni rezultati pokazali su da učenice u odnosu na učenike, osim što ostvaruju bolji školski uspjeh, izvještavaju i o višoj razini akademske samoefikasnosti. S obzirom na ciljne orijentacije učenika, rezultati su ukazali na značajne razlike između svih orijentacija, pri čemu se najvažnijom pokazala usmjerenost na socijalne odnose, zatim usmjerenost na zadatak, usmjerenost na nagrade i pohvale, te kao najmanje važna ciljna orijentacija usmjerenost na izvedbu. Pri tome, utvrđen je značajan interakcijski efekt spola i ciljnih orijentacija, a naknadna je analiza pokazala da se učenici i učenice značajno razlikuju jedino u usmjerenosti na zadatak gdje su učenice postigle značajno veće rezultate. Hijerarhijske regresije s pokazateljima postignuća kao kriterijima ukazale su na važnu ulogu samoefikasnosti u predikciji školskog uspjeha, dok se od ciljnih orijentacija prediktivnom za uspjeh iz hrvatskog jezika pokazala samo usmjerenost na zadatak.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Nema recenziju
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: inareic@ffst.hr (inareic@ffst.hr), 11. Tra. 2011. u 11:47 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4