crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 509823

Zbornik radova

Autori: Gazdić-Alerić, Tamara; Alerić, Marko; Ljubotina, Damir
Naslov: Novi testovi jezičnih kompetencija i općeg obrazovanja
( New tests of linguistic competence and general education )
Izvornik: 20. dani Ramira i Zorana Bujasa : sažeci priopćenja = abstracts / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.). - Zagreb : Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet ; Hrvatsko psihološko društvo , 2011. 50-50 (ISBN: 978-953-175-391-3).
Skup: Dani Ramira i Zorana Bujasa (20 ; 2011)
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 07.-09.04.2011.
Ključne riječi: testovi; jezične kompetencije; opće obrazovanje
( tests; linguistic competence; general education )
Sažetak:
Prema preporukama Vijeća Europe među temeljne kompetencije vezane uz cjeloživotno obrazovanje ubraja se i komunikacija na materinskom jeziku. Komuniciranje na materinskome jeziku primarna je kompetencija i preduvjet razvoja svih ostalih kompetencija. Da bi pojedinac bio komuncikacijski i jezično kompetentan, mora biti sposoban upotrebljavati rječnik nekog jezika u različitim društvenim područjima života, što uključuje razumijevanje i pravilnu upotrebu frazema, gotovih izraza i pojedinačnih riječi, kao i poznavanje pravopisa i gramatike. Te jezične kompetencije odnose se na osposobljenost za pravilno i stvaralačko usmeno i pisano izražavanje i tumačenje koncepata, misli, osjećaja, stavova i činjenica te jezično međudjelovanje u nizu različitih društvenih i kulturnih situacija. U okviru projekta razvijeno je nekoliko novih testova jezičnih kompetencija u širem smislu. Razvijeni su Test poznavanja pravopisa i gramatike hrvatskoga standardnog jezika (tri oblika testa), Test antonima i sinonima namijenjen poznavanju rječnika hrvatskoga jezika, Test frazema kojim se ispituje poznavanje i razumijevanje frazema i gotovih izraza u hrvatskome jeziku, Test razumijevanja teksta kojim se isituje sposobnost ispitanika da razumije značenje zadanih poslovica odnosno tvrdnji, te odabere jednu od ponuđenih poslovica ili tvrdnji koje bi mogle zamijeniti zadanu. Uz to su razvijeni Test rječnika stranih riječi koje se koriste u hrvatskome govornom jeziku (dva oblika testa), kao i Test poznavanja stranih izraza i frazema koji uključuje jezične kompetencije, ali i opće obrazovanje. U sklopu mjerenja općeg obrazovanja razvijen je Test općeg obrazovanja, kao i Test aktualne informiranosti namijenjen mjerenju poznavanja relevantnih recentnih domaćih i međunarodnih događaja.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 130-1301683-1402
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija,Filologija
Upisao u CROSBI: maleric@ffzg.hr (maleric@ffzg.hr), 11. Tra. 2011. u 12:28 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4