Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Novi testovi jezičnih kompetencija i općeg obrazovanja (CROSBI ID 572052)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Gazdić-Alerić, Tamara ; Alerić, Marko ; Ljubotina, Damir Novi testovi jezičnih kompetencija i općeg obrazovanja // 20. dani Ramira i Zorana Bujasa : sažeci priopćenja = abstracts / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.). Zagreb: Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet ; Hrvatsko psihološko društvo, 2011. str. 50-50

Podaci o odgovornosti

Gazdić-Alerić, Tamara ; Alerić, Marko ; Ljubotina, Damir

hrvatski

Novi testovi jezičnih kompetencija i općeg obrazovanja

Prema preporukama Vijeća Europe među temeljne kompetencije vezane uz cjeloživotno obrazovanje ubraja se i komunikacija na materinskom jeziku. Komuniciranje na materinskome jeziku primarna je kompetencija i preduvjet razvoja svih ostalih kompetencija. Da bi pojedinac bio komuncikacijski i jezično kompetentan, mora biti sposoban upotrebljavati rječnik nekog jezika u različitim društvenim područjima života, što uključuje razumijevanje i pravilnu upotrebu frazema, gotovih izraza i pojedinačnih riječi, kao i poznavanje pravopisa i gramatike. Te jezične kompetencije odnose se na osposobljenost za pravilno i stvaralačko usmeno i pisano izražavanje i tumačenje koncepata, misli, osjećaja, stavova i činjenica te jezično međudjelovanje u nizu različitih društvenih i kulturnih situacija. U okviru projekta razvijeno je nekoliko novih testova jezičnih kompetencija u širem smislu. Razvijeni su Test poznavanja pravopisa i gramatike hrvatskoga standardnog jezika (tri oblika testa), Test antonima i sinonima namijenjen poznavanju rječnika hrvatskoga jezika, Test frazema kojim se ispituje poznavanje i razumijevanje frazema i gotovih izraza u hrvatskome jeziku, Test razumijevanja teksta kojim se isituje sposobnost ispitanika da razumije značenje zadanih poslovica odnosno tvrdnji, te odabere jednu od ponuđenih poslovica ili tvrdnji koje bi mogle zamijeniti zadanu. Uz to su razvijeni Test rječnika stranih riječi koje se koriste u hrvatskome govornom jeziku (dva oblika testa), kao i Test poznavanja stranih izraza i frazema koji uključuje jezične kompetencije, ali i opće obrazovanje. U sklopu mjerenja općeg obrazovanja razvijen je Test općeg obrazovanja, kao i Test aktualne informiranosti namijenjen mjerenju poznavanja relevantnih recentnih domaćih i međunarodnih događaja.

testovi; jezične kompetencije; opće obrazovanje

nije evidentirano

engleski

New tests of linguistic competence and general education

nije evidentirano

tests; linguistic competence; general education

nije evidentirano

Podaci o prilogu

50-50.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

20. dani Ramira i Zorana Bujasa : sažeci priopćenja = abstracts

Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena

Zagreb: Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet ; Hrvatsko psihološko društvo

978-953-175-391-3

Podaci o skupu

Dani Ramira i Zorana Bujasa (20 ; 2011)

predavanje

07.04.2011-09.04.2011

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Filologija