Novi testovi jezičnih kompetencija i općeg obrazovanja (CROSBI ID 572052)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Gazdić-Alerić, Tamara ; Alerić, Marko ; Ljubotina, Damir
hrvatski
Novi testovi jezičnih kompetencija i općeg obrazovanja
Prema preporukama Vijeća Europe među temeljne kompetencije vezane uz cjeloživotno obrazovanje ubraja se i komunikacija na materinskom jeziku. Komuniciranje na materinskome jeziku primarna je kompetencija i preduvjet razvoja svih ostalih kompetencija. Da bi pojedinac bio komuncikacijski i jezično kompetentan, mora biti sposoban upotrebljavati rječnik nekog jezika u različitim društvenim područjima života, što uključuje razumijevanje i pravilnu upotrebu frazema, gotovih izraza i pojedinačnih riječi, kao i poznavanje pravopisa i gramatike. Te jezične kompetencije odnose se na osposobljenost za pravilno i stvaralačko usmeno i pisano izražavanje i tumačenje koncepata, misli, osjećaja, stavova i činjenica te jezično međudjelovanje u nizu različitih društvenih i kulturnih situacija. U okviru projekta razvijeno je nekoliko novih testova jezičnih kompetencija u širem smislu. Razvijeni su Test poznavanja pravopisa i gramatike hrvatskoga standardnog jezika (tri oblika testa), Test antonima i sinonima namijenjen poznavanju rječnika hrvatskoga jezika, Test frazema kojim se ispituje poznavanje i razumijevanje frazema i gotovih izraza u hrvatskome jeziku, Test razumijevanja teksta kojim se isituje sposobnost ispitanika da razumije značenje zadanih poslovica odnosno tvrdnji, te odabere jednu od ponuđenih poslovica ili tvrdnji koje bi mogle zamijeniti zadanu. Uz to su razvijeni Test rječnika stranih riječi koje se koriste u hrvatskome govornom jeziku (dva oblika testa), kao i Test poznavanja stranih izraza i frazema koji uključuje jezične kompetencije, ali i opće obrazovanje. U sklopu mjerenja općeg obrazovanja razvijen je Test općeg obrazovanja, kao i Test aktualne informiranosti namijenjen mjerenju poznavanja relevantnih recentnih domaćih i međunarodnih događaja.
testovi; jezične kompetencije; opće obrazovanje
nije evidentirano
engleski
New tests of linguistic competence and general education
nije evidentirano
tests; linguistic competence; general education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
50-50.
2011.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
20. dani Ramira i Zorana Bujasa : sažeci priopćenja = abstracts
Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena
Zagreb: Odsjek za psihologiju, Filozofski fakultet ; Hrvatsko psihološko društvo
978-953-175-391-3
Podaci o skupu
Dani Ramira i Zorana Bujasa (20 ; 2011)
predavanje
07.04.2011-09.04.2011
Zagreb, Hrvatska