crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 509837

Zbornik radova

Autori: Gršković, Vanja; Sorić, Izabela
Naslov: Emocionalna inteligencija i emocionalna kreativnost: usporedba dvaju konstrukata
( Emotional intelligence and emotional creativity: comparison of two constructs )
Izvornik: 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.). - Zagreb : Grafički zavod Hrvatske, d.o.o. , 2011. 102-102 (ISBN: 978-953-175-391-3).
Skup: 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 7-9. 04. 2011.
Ključne riječi: emocionalna inteligencija; emocionalna kreativnost; kreativni interesi; aleksitimia
( emotional intelligence; emotional creativity; creativity interests; aleksithymia )
Sažetak:
Dugo se smatralo da su emocije i kognicije međusobno isključivi procesi. Danas je uvriježeno mišljenje da se pojedinci razlikuju u vještinama kao što su identifikacija, ekspresija, upotreba i regulacija emocija, a shodno tome i u kreativnom korištenju emocija. Emocionalna inteligencija i emocionalna kreativnost obje su definirane emocionalnim i kognitivnim procesima, međutim emocionalna inteligencija uključuje analitičko i konvergentno mišljenje, dok se emocionalna kreativnost odnosi na sposobnost divergiranja od uobičajenog i generiranje novih emocionalnih reakcija. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi prirodu odnosa emocionalne inteligencije i emocionalne kreativnosti međusobno, kao i s kreativnim interesima i aleksitimijom, te eventualne razlike u mjerenim varijablama s obzirom na neke demografske varijable. Na uzorku od 254 srednjoškolca (prosječne dobi 16, 5 godina), primijenjeni su sljedeći upitnici i skale: Upitnik emocionalne kompetentnosti (Takšić, 2002), Inventar emocionalne kreativnosti (Averill, 1999), Checklista kreativnih interesa (Griffin i McDermott, 1998) i Torontska skala aleksitimije (Bagby, Parker i Taylor, 1994). Rezultati su pokazali da su emocionalna inteligencija i emocionalna kreativnost međusobno djelomično povezani konstrukti, kako na razini subskala, tako i na ukupnom rezultatu (0, 19-0, 47). U prilog ovim rezultatima ide i faktorska analiza drugog reda kojom se potvrdilo da emocionalnu inteligenciju i emocionalnu kreativnost objašnjava jedan nadređeni faktor u osnovi oba konstrukta, a koji objašnjava 34, 48% zajedničke varijance. Regresijskom analizom nađeno je da su prediktori dimenzija emocionalne kreativnosti (Preparacija, Novost i Prikladnost/autentičnost) subskale emocionalne inteligencije (Uočavanje i razumijevanje emocija, Izražavanje i imenovanje emocija), te interes za vizualne i izvedbene kreativne aktivnosti. Ovi prediktori zajedno su objašnjavali 13-35% varijance dimenzija emocionalne kreativnosti.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Projekt / tema: 269-1301676-0821
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: izabela@unizd.hr (izabela@unizd.hr), 11. Tra. 2011. u 13:32 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4