Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Medijacijska uloga emocija u odnosu kognitivnih procjena i strategija voljne kontrole tijekom učenja matematike (CROSBI ID 572060)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Burić, Irena ; Sorić, Izabela Medijacijska uloga emocija u odnosu kognitivnih procjena i strategija voljne kontrole tijekom učenja matematike // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.). Zagreb: Grafički zavod Hrvatske, 2011. str. 200-200

Podaci o odgovornosti

Burić, Irena ; Sorić, Izabela

hrvatski

Medijacijska uloga emocija u odnosu kognitivnih procjena i strategija voljne kontrole tijekom učenja matematike

Istraživanja pokazuju da učenici i studenti doživljavaju brojna emocionalna iskustva u obrazovnom okruženju, koja usmjeravaju njihove interakcije, utječu na učenje, poučavanje i postignuće te oblikuju njihov osobni rast i razvoj. Prema Pekrunovoj teoriji kontrole i vrijednosti, veći stupanj percipirane kontrole nad učenjem i izvedbom u nekom predmetu, te pozitivno vrednovanje učenja i znanja, doprinosi pojavi pozitivnih učeničkih emocija. S druge strane, niska kontrola i negativno vrednovanje učenja i znanja, prediktivno je za pojavu negativnih emocija. Doživljene emocije ostvaruju različite efekte na učenikove kognitivne resurse, interese, motivaciju i različite aspekte samoregulacije učenja. Pri tome, pozitivne emocije uglavnom povoljno djeluju na ove varijable, dok su učinci negativnih emocija, najčešće nepovoljni. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati medijacijsku ulogu ispitnih emocija anksioznosti i radosti u povezanosti učeničkih kognitivnih procjena kontrole i vrijednosti s korištenjem različitih oblika samoregulacije motivacije i afekta (voljnih strategija) tijekom učenja matematike. Istraživanje je provedeno na uzorku od 365 gimnazijalaca za vrijeme redovne nastave. Provedbom linearnog strukturalnog modeliranja potvrđene su opisane teorijske postavke. Ispitne emocije imale su medijacijsku ulogu u povezanosti kognitivnih procjena kontrole i vrijednosti s korištenjem različitih oblika voljnih strategija prilikom učenja matematike. Učenici koji kontroliraju svoje učenje i izvedbu u matematici te koji pozitivno vrednuju njeno učenje, više doživljavaju radost. Oni s niskom razinom kontrole, uz pozitivno vrednovanje učenja, skloniji su doživljavanju ispitne anksioznosti. Negativno utemeljene poticaje tijekom učenja matematike više koriste učenici s većim razinama anksioznosti i nižim razinama radosti, dok strategije jačanja samoefikasnosti i olakšavanja učenja, više koriste učenici s većim razinama percipirane kontrole i ispitne radosti.

emocije; kognitivne procjene; strategije voljne kontrole; učenje

nije evidentirano

engleski

Mediation role of emotions in relation between cognitive appraisal and volitional control strategy during learning of mathematics

nije evidentirano

emotions; cognitive appraisals; volitional control strategy; learning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

200-200.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

20. Dani Ramira i Zorana Bujasa - Sažeci priopćenja

Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena

Zagreb: Grafički zavod Hrvatske

978-953-175-391-3

Podaci o skupu

20. dani Ramira i Zorana Bujasa

poster

07.04.2011-09.04.2011

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija