Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Razlikuje li se spavanje adolescenata s različitim mogućnostima za nadoknadu skraćenog spavanja? (CROSBI ID 572065)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Radošević-Vidaček, Biserka ; Bakotić, Marija ; Košćec, Adrijana Razlikuje li se spavanje adolescenata s različitim mogućnostima za nadoknadu skraćenog spavanja? // 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa. Sažeci priopćenja. / D. Čorkalo Biruški i T. Vukasović (ur.). Zagreb, 2011. str. 156-156

Podaci o odgovornosti

Radošević-Vidaček, Biserka ; Bakotić, Marija ; Košćec, Adrijana

hrvatski

Razlikuje li se spavanje adolescenata s različitim mogućnostima za nadoknadu skraćenog spavanja?

Istraživanja spavanja adolescenta u različitim zemljama pokazuju da jutarnji početak nastave ograničava trajanje njihovog spavanja. Vikendom, kad imaju mogućnost produljiti spavanje, nadoknađuju kratko spavanje iz školskih dana. U ovom istraživanju ispitali smo postoje li razlike u karakteristikama spavanja u tjednu kad je nastava organizirana ujutro između adolescenata koji će nakon toga ponovo imati nastavu ujutro i adolescenata koji će u tjednu nakon toga pohađati nastavu poslijepodne. Ispitali smo dvije skupine srednjoškolaca oba spola dobi od 16 godina. Jedna je pohađala nastavu svaki tjedan u jutarnjoj smjeni (N=76), a druga naizmjence u jutarnjoj i poslijepodnevnoj smjeni (N=97). Karakteristike spavanja ispitane su pomoću Dnevnika spavanja i budnosti. Oni iz jednosmjenskog sustava ispunjavali su ih 7 dana (5 školskih dana i 2 dana vikenda), a oni iz dvosmjenskog sustava 14 dana (5 školskih dana jutarnje smjene, 2 dana vikenda, 5 školskih dana poslijepodnevne smjene, 2 dana vikenda). Razlike u karakteristikama glavnog spavanja testirane su pomoću ANOVA analiza za ponovljena mjerenja za efekt dana (školski vs. vikend), dva školska sustava i njihovu interakciju. Razlike u dodatnom spavanju testirane su pomoću hi-kvadrat testa. Utvrđeno je da u tjednu kad je nastava ujutro adolescenti iz jednosmjenskog sustava odlaze u krevet nešto kasnije, zaspu nešto kasnije i bude se nešto kasnije nego adolescenti iz dvosmjenskog sustava, a ne razlikuju se međusobno u trajanju glavnog spavanja. Adolescenti iz dva školska sustava nisu se razlikovali u učestalosti dodatnog dnevnog spavanja. Ovo istraživanje upućuje da adolescenti kojima je nastava organizirana samo u jutarnjoj smjeni i čije su mogućnosti nadoknade spavanja ograničene samo na vikend, ne mijenjaju karakteristike svog glavnog spavanja kao ni dodatno dnevno spavanje kako bi više zadovoljili svoju potrebu za spavanjem nego adolescenti koji imaju mogućnost nadoknade i tijekom tjedna s nastavom u poslijepodnevnoj smjeni.

adolescenti; dodatno spavanje po danu; skraćivanje spavanja; smjenski sustav; produljivanje spavanja; školski dan

nije evidentirano

engleski

Is there a difference in sleep between adolescents who differ in opportunities to compensate for restricted sleep?

nije evidentirano

adolescents; school day; shift system; nap; sleep restriction; sleep extension

nije evidentirano

Podaci o prilogu

156-156.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

20. Dani Ramira i Zorana Bujasa. Sažeci priopćenja.

D. Čorkalo Biruški i T. Vukasović

Zagreb:

Podaci o skupu

20. dani Ramira i Zorana Bujasa

predavanje

07.04.2011-09.04.2011

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija