crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 510001

Časopis

Autori: Sindik, Joško; Benaković Ranogajec, Ksenija
Naslov: Uloga predškolskih psihologa u procjeni psihofizičke zrelosti djece za školu
( Preschool psychologist in estimating psychophysical maturity for school )
Izvornik: Hrvatski časopis za javno zdravstvo (1845-3082) 7 (2011), 26;
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: djeca; komisija; predškolski; pripremljenost; psiholozi; škola
( children; committee; preschool; readiness; psychologists; school )
Sažetak:
Cilj istraživanja bio je utvrditi koliko bitnu ulogu psiholozi (poglavito predškolski) imaju u procjeni pripremljenosti djeteta za polazak u osnovnu školu. Odnosno, nastojali smo utvrditi neke karakteristike rada predškolskih psihologa pri procjeni psihofizičke zrelosti djece za školu. Na temelju rezultata, utvrdili smo da procjenu zrelosti za školu svih školskih obveznika provodi 50% predškolskih psihologa, dok 47% njih vrši procjenu samo za djecu s posebnim potrebama. Predškolski psiholozi najčešće koriste testove pripremljenosti za školu: Ravennove progresivne matrice u boji (CPM), Bender-Gestalt test (LB-R) te Goodenough test crteža ljudske figure (GE). Stručna mišljenja za svu djecu piše 17 % psihologa, a 80 % psihologa piše mišljenja samo za pojedinu djecu. Čak 80% psihologa daje stručno mišljenje o djeci njihovim roditeljima, 53% domu zdravlja, 40% osnovnim školama. Pri davanju stručnog mišljenja o psihofizičkoj zrelosti djeteta za školu psiholog najčešće surađuje sa odgajateljima, a zatim roditeljima. U samo 32% komisija za procjenu sposobnosti djeteta za polazak u školu sudjeluje psiholog (2% vrtićkih psihologa, 27% školskih i 2% iz doma zdravlja). Čak 68% komisija djeluje bez psihologa. Predškolski psiholozi prosječno procjenjuju da 6% djece godišnje nije psihofizički zrelo za upis u školu, dok komisije za procjenu pripremljenosti djeteta za školu daju odgodu upisa za nešto manji broj (5%) djece, iz čega se može «iščitati» blaga tendencija upisa djece koja možda nisu još psihofizički zrela. Dane su smjernice za poboljšanje postojećeg stanja.
Projekt / tema: 196-1962766-2751
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Stručni
Znanstvena područja:
Psihologija,Pedagogija
URL cjelovitog teksta:
Časopis izlazi u samo elektroničkom izdanju: DA
Google Scholar: Uloga predškolskih psihologa u procjeni psihofizičke zrelosti djece za školu
Upisao u CROSBI: josindik@public.hr (josindik@public.hr), 12. Tra. 2011. u 12:58 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4