Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stres kod nastavnika u visokom obrazovanju (CROSBI ID 171403)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Slišković, Ana Stres kod nastavnika u visokom obrazovanju // Psihologijske teme, 20 (2011), 1; 67-90

Podaci o odgovornosti

Slišković, Ana

hrvatski

Stres kod nastavnika u visokom obrazovanju

U radu se daje sustavan pregled dosadašnjih spoznaja o profesionalnom stresu nastavnika zaposlenih u ustanovama visokog obrazovanja. Radi se o području koje je u istraživačkom smislu osobito aktualnim postalo posljednjih desetak godina. Rezultati velikog broja istraživanja ukazuju da je rad u akademskoj zajednici postao izrazito stresno zanimanje. U radu su analizirane promjene u ustanovama visokog obrazovanja koje se smatraju direktnim antecedentima doživljavanja viših razina stresa kod sveučilišnih nastavnika. Pregled dosadašnjih istraživanja usmjerenih na ispitivanje izvora stresa ukazuje da se izvori stresa karakteristični za rad sveučilišnih nastvanika prvenstveno odnose na nepovoljnost radnih uvjeta, visoko radno opterećenje te neravnotežu radne i obiteljske/društvene uloge. Nadalje, sistematizirane su dosadašnje spoznaje o negativnim ishodima stresa kod sveučilišnih nastavnika gdje se prvenstveno analizirala psihofizička dobrobit, zadovoljstvo poslom, radni učinak i namjera napuštanja posla. Također je dan prikaz grupnih razlika u percepciji izvora stresa i doživljavanju negativnih ishoda stresa. Konačno, date su teorijske i metodološke smjernice za daljnja istraživanja u ovom području kod nas i u svijetu te su preporučene moguće intervencijske strategije.

stres; nastavnici u visokom obrazovanju

nije evidentirano

engleski

Stress in university teachers

nije evidentirano

stress; university teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20 (1)

2011.

67-90

objavljeno

1332-0742

Povezanost rada

Psihologija

Indeksiranost