crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 511542

Disertacija

Autor: Kuzmić, Ana
Naslov: Utjecaj tipografije na doživljaje ljudi
( The impact of typography on people's experience )
Vrsta: završni rad - preddiplomski studij
Fakultet: Veleučilište u Varaždinu
Sveučilište: Veleučilište u Varaždinu
Mjesto: Varaždin
Datum: 29.11.
Godina: 2010
Stranica: 49
Mentor: Tomiša, Mario
Ključne riječi: tipografija; font; grafički elementi; doživljaj
( typography; font; graphic element; experience )
Sažetak:
Ljudi se s tipografijom susreću na svakodnevno. Tipografija okružuje svakog čovjeka na razne načine i na raznim mjestima. Prenosi informacije na doslovnoj i vizualnoj razini. Većina ljudi ne razmišlja o fontu kao o vizualnom komunikatoru. Komunikacija se svjesno dešava na razini teksta. Vizualna komunikacija se također odvija ali na čovjekovoj podsvjesnoj razini. Prenositelj poruke, osim doslovnog značenja teksta, je i vizualno oblikovanje riječi i teksta. Zato postoje neke informacije koje su bolje zapamćene, shvaćene ili krivo protumačene. U radu su doživljaji podijeljeni na pet glavnih kategorija. Prva kategorija obuhvaća oblikovanje teksta, riječi i grafičkih elemenata s vizualnom porukom energije, pokreta i živosti. Suprotno od energije je drugi doživljaj oblikovanja s karakterom reda i organiziranosti. Treći doživljaj koji se istražuje i obrađuje je prirodnost. U suprotnosti s trećim doživljajem je četvrto poglavlje o doživljaju tehnologije i modernosti. Zadnje poglavlje govori o oblikovanju čija je namjena potaknuti osjećaj buntovnosti i kaosa. Peti doživljaj je, kao i prvi, suprotan doživljaju reda. Za svaki doživljaj posebno obrađuju se razne metode i elementi kojima je moguće dočarati određeni doživljaj. U radu su obrađene metode digitalnog oblikovanja fonta. Upotrebom računalnih programa kao što su Photoshop i Illustrator moguće je oblikovati izgled fonta na razne načine tako da odgovara određenom doživljaju. Rad se ne odnosi na oblikovanje tipografije koja se koristi u klasičnim knjigama i beletristici. Odnosi se na razne časopise, letke, proizvode i moderne knjige koje osim teksta sadrže razne druge grafičke elemente. Teorija da tipografija prenosi doživljaje na vizualnoj i podsvijesnoj razini je najbolje potvrđena na raznim primjerima vizualnih identiteta, časopisa i ostalih grafičih proizvoda. Primjeri oblikovanja obrađeni u radu vrlo se često susreću na pravim primjerima. Naravno da postoje primjeri koji ne prate navedena pravila. Razlog tome je što je vizualna poruka vrlo složena i njezino istraživanje teško može biti istraženo do kraja. Zato postoje primjeri koji ne spadaju u obrađene okvire ali savršeno služe svrsi kojoj su namijenjeni.
Projekt / tema: 128-1281955-1960
Izvorni jezik: hrv
Znanstvena područja:
Grafička tehnologija
Upisao u CROSBI: mtomisa@grf.hr (mtomisa@grf.hr), 28. Tra. 2011. u 16:46 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4