Troškovi kvalitete zračnih luka (CROSBI ID 573798)
Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Drljača, Miroslav
hrvatski
Troškovi kvalitete zračnih luka
Sažetak: Kvaliteta sustava upravljanja kao konkurentska prednost dugo je prisutna u mnogim svjetskim kompanijama, prvenstveno u području materijalne proizvodnje. Prihvaćanjem tržišnih kriterija posljednjih se godina pojavljuje u većoj mjeri u području socijalne infrastrukture i pružanja usluga. Jedna od značajnih aktivnosti optimizacije poslovanja i podizanja konkurentske sposobnosti je upravljanje troškovima. U okviru sustava upravljanja troškovima, značajno mjesto zauzimaju troškovi kvalitete. Osim što predstavljaju pokazatelj kvalitete sustava upravljanja, omogućuju ostvarivanje ekstraprofita. U Hrvatskoj postoje primjeri organizacija koje su razvile sustav upravljanja troškovima kvalitete do razine koja daje pozitivne učinke. Ovaj koncept primjenjiv je i u zračnim lukama koje se nalaze u razdoblju restrukturiranja i tranzicije kroz liberalizaciju tržišta zemaljskih usluga. Strategija optimizacije poslovnih procesa i posljedično optimizacija troškova kvalitete osigurava izbjegavanje konflikta u ostvarivanju ciljeva: 1) niže cijene usluga i 2) povećanje kvalitete. Summary: Quality Management System as competitive advantage is present in a numerous companies around the world, for a long time, especially in manufacturing. Accepting market criteria in recent years appears more closely in the area of social infrastructure and services. One of the important activities of optimizing operations and increasing competitive ability is the costs management. In the framework of cost management systems, an important place is occupied by the quality costs. Besides being an indicator of the quality management system, allow extra profit. In Croatia, there are examples of organizations that have developed a system of quality cost management to a level that provides positive effects. This concept is applicable in airports that are in transition period of restructuring and market liberalization through the handling services. The strategy of optimizing business processes and the consequent optimization of quality costs ensures the avoidance of conflict in achieving the objectives: 1) lower price and 2) increasing the quality.
kvaliteta; troškovi kvalitete; sustav upravljanja; zračna luka
Rad je objavljen i u časopisu Suvremeni promet, Vol. 31, Broj 1-2, Hrvatsko znanstveno društvo za promet, Zagreb, 2011, str. 116-123. (UDK 656 ; ISSN 0351-1898).
engleski
Quality Costs in Airports
nije evidentirano
quality; quality costs; management system; airport
nije evidentirano
Podaci o prilogu
116-123.
2011.
nije evidentirano
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
XVIII International Scientific Symposium Transport Systems 2011
predavanje
28.04.2011-29.04.2011
Opatija, Hrvatska