Damir Krajnik: Preobrazba bastionskih utvrđenja u europskim i hrvatskim gradovima (CROSBI ID 172606)

Prilog u časopisu | prikaz, osvrt, kritika

Mrđa, Ana Damir Krajnik: Preobrazba bastionskih utvrđenja u europskim i hrvatskim gradovima // Prostor : znanstveni časopis za arhitekturu i urbanizam, 19 (2011), 1; 271-271

Mrđa, Ana

Damir Krajnik: Preobrazba bastionskih utvrđenja u europskim i hrvatskim gradovima

Knjiga je nastala na osnovi autorove doktorske disertacije koju je obranio 2007. godine na Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu pod naslovom „Urbanistička preobrazba bastionskih utvrđenja“, u sklopu znanstvenoistraživačkog projekta „Urbanističko i pejsažno naslijeđe Hrvatske kao dio europske kulture". Osnovna tema koja se obrađuje u ovoj knjizi je problematika urbane preobrazbe u hrvatskim i europskim gradovima, posebice preobrazba bastionskih utvrđenja. Autor s posebnom pažnjom obrađuje gradove kontinentalne Hrvatske, čiji su procesi preobrazbe utvrđenja iznimno važan element u formiranju slike grada. Usporedbom urbanističkih obilježja prostora oblikovanih na mjestu bastionskih utvrđenja tijekom 19. stoljeća kroz europske i hrvatske primjere autor zaključuje da je u najvećem broju slučajeva preobrazba provedena prema istom modelu i s vrlo sličnim rezultatima. Kakvoća preobrazbe je u većini primjera odraz ekonomske situacije pojedinih gradova u kojima su se procesi preobrazbe odvijali. Autor naglašava da su u najvećem broju primjera preobrazbom utvrđenja oblikovani urbani predjeli s koncentracijom javnih gradskih prostora i građevina javne namjene. Ti urbani predjeli postaju poprišta urbanog zajedništva, mjesta druženja i susreta, javnih događanja, intenzivnog dnevnog i noćnog života.

bastionske utvrde; europski gradovi; gradovi kontinentalne Hrvatske

Damir Krajnik: Ttansformation of Bastion-Style Fortification in European and Croatian Cities

Bastion-style fortifications; European cities; continental Croatian cities