Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Ispitivanje sociometrijske strukture i socijalne percepcije u razredima s cjelodnevnom nastavom i u razredima s tzv. klasičnom nastavom (CROSBI ID 172703)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Raboteg-Šarić, Zora Ispitivanje sociometrijske strukture i socijalne percepcije u razredima s cjelodnevnom nastavom i u razredima s tzv. klasičnom nastavom // Radovi (Sveučilište u Splitu. Filozofski fakultet Zadar. Razdio društvenih znanosti), 20 (1980), 9; 205-214

Podaci o odgovornosti

Raboteg-Šarić, Zora

hrvatski

Ispitivanje sociometrijske strukture i socijalne percepcije u razredima s cjelodnevnom nastavom i u razredima s tzv. klasičnom nastavom

Na četvrtim razredima osnovne škole (dva razreda u kojima je organizirana cjelodnevna nastava i dva razreda u kojima je organizirana poludnevna nastava) primijenjena je sociometrijska tehnika s neograničenim brojem biranja i odbijanja, da bi se utvrdilo da li oblik boravka u školi utječe na strukturu međusobnih odnosa učenika u razredu. Učenici su birali jedni druge s obzirom na tri sociometrijska kriterija izbora. Isti kriteriji primijenjeni su i pri ispitivanju percepcije vlastitog statusa u grupi. U ovom slučaju učenici su nagađali tko je, od drugih učenika iz razreda, njih odabrao za vršenje svake pojedine aktivnosti. Svi podaci su sažeti u N x N matrice na osnovu kojih je izvršena daljnja analiza rezultata, posebno za razrede s cjelodnevnom nastavom i za razrede s poludnevnom nastavom. Sociometrijska struktura razreda definirana je distribucijom socijalnog statusa učenika i veličinom grupnih indeksa. Točnost percepcije učenika izražena je proporcijom slaganja očekivanih i primljenih pozitivnih i negativnih glasova. Analiza dobivenih rezultata pokazuje da nema razlike u sociometrijskoj strukturi razreda s cjelodnevnom nastavom i razreda s tzv. klasičnom nastavom. Također ni razlike u točnosti percipiranja svog statusa u grupi, među učenicima koji pohađaju razrede s različito organiziranom nastavom, nisu značajne.

sociometrijska struktura; socijalna percepcija; učenici; cjelodnevna nastava

nije evidentirano

engleski

Investigation of sociometric structure and social perception in classes having whole-day instruction and in classes having the so-called standard instruction

nije evidentirano

sociometric structure; social perception; pupils; whole-day instruction

nije evidentirano

Podaci o izdanju

20 (9)

1980.

205-214

objavljeno

0352-1397

Povezanost rada

Psihologija