crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 518398

Časopis

Autori: Raboteg-Šarić, Zora
Naslov: Ispitivanje sociometrijske strukture i socijalne percepcije u razredima s cjelodnevnom nastavom i u razredima s tzv. klasičnom nastavom
( Investigation of sociometric structure and social perception in classes having whole-day instruction and in classes having the so-called standard instruction )
Izvornik: Radovi (Sveučilište u Splitu. Filozofski fakultet Zadar. Razdio društvenih znanosti) (0352-1397) 20 (1981), 9; 205-214
Vrsta rada: članak
Ključne riječi: sociometrijska struktura; socijalna percepcija; učenici; cjelodnevna nastava
( sociometric structure; social perception; pupils; whole-day instruction )
Sažetak:
Na četvrtim razredima osnovne škole (dva razreda u kojima je organizirana cjelodnevna nastava i dva razreda u kojima je organizirana poludnevna nastava) primijenjena je sociometrijska tehnika s neograničenim brojem biranja i odbijanja, da bi se utvrdilo da li oblik boravka u školi utječe na strukturu međusobnih odnosa učenika u razredu. Učenici su birali jedni druge s obzirom na tri sociometrijska kriterija izbora. Isti kriteriji primijenjeni su i pri ispitivanju percepcije vlastitog statusa u grupi. U ovom slučaju učenici su nagađali tko je, od drugih učenika iz razreda, njih odabrao za vršenje svake pojedine aktivnosti. Svi podaci su sažeti u N x N matrice na osnovu kojih je izvršena daljnja analiza rezultata, posebno za razrede s cjelodnevnom nastavom i za razrede s poludnevnom nastavom. Sociometrijska struktura razreda definirana je distribucijom socijalnog statusa učenika i veličinom grupnih indeksa. Točnost percepcije učenika izražena je proporcijom slaganja očekivanih i primljenih pozitivnih i negativnih glasova. Analiza dobivenih rezultata pokazuje da nema razlike u sociometrijskoj strukturi razreda s cjelodnevnom nastavom i razreda s tzv. klasičnom nastavom. Također ni razlike u točnosti percipiranja svog statusa u grupi, među učenicima koji pohađaju razrede s različito organiziranom nastavom, nisu značajne.
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
URL cjelovitog teksta:
Google Scholar: Ispitivanje sociometrijske strukture i socijalne percepcije u razredima s cjelodnevnom nastavom i u razredima s tzv. klasičnom nastavom
Upisao u CROSBI: zsaric@pilar.hr (zsaric@pilar.hr), 4. Srp. 2011. u 17:35 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4