Interkulturalni kurikulum-osvrti i perspektive (CROSBI ID 172878)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Sablić, Marija
hrvatski
Interkulturalni kurikulum-osvrti i perspektive
Danas su pred pedagogijom brojni izazovi, a jedan od njih je i razvijanje pozitivnoga stava u odnosima s drugima koji su različiti od nas samih. Razvoj društva temeljena na znanju i proces globalizacije stvaraju nove potrebe pri izradbama dokumenata vezanih uz odgoj i obrazovanje. Suvremeni pristup u izradbi kurikuluma sve više demokratizira ovaj proces i širi odgovornost za promjenama u odgojno-obrazovnom sustavu, posebno na razini učitelja, nastavnika, stručnih suradnika, roditelja, tj. interkulturalne odgojne zajednice. Ovako strukturiran kurikulum uvažava posebnosti socijalne i kulturne sredine i uključuje sva područja rada škole: određivanje temeljnih životnih vrijednosti, sadržaje nastave i aktivnosti izvan nastave, oblikovanje pravila vođenja i zaštite pripadnika kultura manjina. Interkulturalni je kurikulum očišćen od predrasuda, neznanstvenosti pedagoške nekompetencije, etnocentrizma i hijerarhije među različitim kulturama. Kako bi se pridonijelo implementaciji interkulturalnih sadržaja u postojeće kurikulume, škole trebaju surađivati s obiteljima i lokalnim zajednicama radi postizanja općih ciljeva interkulturalnoga obrazovanja. Ključne riječi: interkulturalni kurikulum, interkulturalno obrazovanje, demokratizacija obrazovanja, interkulturalna odgojna zajednica.
interkulturalni kurikulum; interkulturalno obrazovanje; demokratizacija obrazovanja; interkulturalna odgojna zajednica
nije evidentirano
engleski
Intercultural Curriculum-Reviews and Perspectives
nije evidentirano
intercultural curriculum; intercultural education; democratisation of education; intercultural education community
nije evidentirano