crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 521786

Zbornik radova

Autori: Jovanovski, Verica; Horonitz, Maja
Naslov: Međunarodni programi u školama i značaj u psihosocijalnom razvoju učenika s osvrtom na njihovu važnost u socioekonomskoj krizi suvremenog doba
( International Programs in Schools and Their Contribution to the Psychological and Social Development of Pupils With Special Focus on Their Importance During a Socio-Economic Crisis )
Izvornik: Obrazovanje za interkulturalizam, zbornik radova s 2. međunarodne znanstvene konferencije / Peko, Anđelka ; Sablić, Marija ; Jindra, Ranka (ur.). - Osijek : Sveučilište J.J. Strossmayera u Osijeku , 2010. 55-67 (ISBN: 978-953-6965-21-2).
Skup: Obrazovanje za interkulturalizam
Mjesto i datum: Osijek, Hrvatska, 30.09.-01.10.2010.
Ključne riječi: obrazovanje; nacija; globalizacija; međukulturalna suradnja; razvoj
( education; nationality; globalisation; international collaboration; development )
Sažetak:
Obrazovanje se danas razlikuje od civilizacije do civilizacije. Najrazvijenije zemlje svijeta danas najviše ulažu u obrazovanje i iz toga izvlače nemjerljiv profit. Pitanja obrazovanja u EU uglavnom su nacionalnog karaktera te i Hrvatska povećava svoju uključenost u dostupne programe. Kultura je važan makrosustav u kojem se odvija razvoj i ona na brojne načine utječe na djetetovo ponašanje. U teorijama razvoja djece neosporno je neprekidno međudjelovanje naslijeđa, učenja i okoline. Međukulturalni programi u školama djeluju ciljano na okolinu i vrste učenja te izravno utječu na razvoj učenika: socijalni, emocionalni, spoznajni i moralni razvoj, razvoj pojma o sebi i spolnih uloga te razlika među spolovima i odnosi s vršnjacima. Ekonomska kriza i kod učenika može izazvati stres koji u velikoj mjeri može smanjiti vršnjačka pomoć drugih kultura utječući na dječje ponašanje i razvoj. Vršnjaci mogu biti model za ponašanje, prirodna skupina za usporedbu koji utječu na razvoj samoefikasnosti tj. na djetetov uvid u postupke koje je u stanju izvesti. Na primjeru OŠ Dragutina Tadijanovića iz Vukovara prikazat ćemo program međunarodne suradnje European Studies Programme, koji učenicima omogućuje stjecanje znanja u skladu sa svjetskim standardima, upoznaju ih sa hrvatskom i europskom kulturom, odgajaju za snošljivost i suradnju u multikulturalnom okruženju te razvijaju svijest o odgovornosti za okolinu. Zahvaljujući ICT-u prevladane su prepreke prostora i vremena te učenici razmjenjuju informacije na brz i jednostavan način. Zemlje koje moderniziraju svoj obrazovni sustav a uspiju sačuvati vlastitu kulturu i tradiciju, imati će šanse vrlo brzo napredovati i dostići potreban stupanj ekonomskog i kulturnog razvoja. Zato je danas najveće bogatstvo razvijenih zemalja njihovo stanovništvo.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Ostalo
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Ostalo
Znanstvena područja:
Ekonomija,Psihologija,Pedagogija
Upisao u CROSBI: lekom@efos.hr (lekom@efos.hr), 27. Srp. 2011. u 12:40 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4