Grad: Osijek
Godina: 2011
Stranica: 300
ISBN: 978-953-253-095-7
Ključne riječi: operacijski management, operacijska strategija, optimalizacija resursa, planiranje proizvoda
( operational management, operational strategy, optimizing of resources, product planning )
Operacijski i proizvodni management je jedno od najuzbudljivijih dinamičkih područja u današnjem poslovanju. Zajedno s marketinškom i financijskom funkcijom ima životno značenje za strateško planiranje u organizacijama. Proizvodne i operacijske aktivnosti kao što su prognoziranje, izbor lokacije za neku tvornicu ili ured, alokacija resursa, oblikovanje proizvoda i usluga, aktivnosti terminiranja i osiguranje kvalitete su središnje aktivnosti u poslovanju organizacije. Vrlo često proizvodna/operacijska funkcija kontrolira zaposlene i sredstva u nekoj organizaciji. Ovaj tekst tumači problematiku na nešto višoj razini od uvoda i pokušava u našu stručnu literaturu uvesti one sadržaje koji dominiraju u stvarnoj globalnoj borbi na konkurentskom tržištu. Više od svih ostalih funkcija - računovodstva, financija, informacijskog sustava ili čak marketinga - proizvodnja omogućava tvrtkama da se dohvate i dominiraju stranim tržištima višom kvalitetom, bržim odgovorima, boljim odlikama i nižim troškovima. Strane tvrtke su to shvatile već ranije a naše će se morati ubrzo prilagoditi tim globalnim zathtjevima. U tekstu se namjerno pridržavamo temeljnog koncepta, nebitne stvari su eliminirane ili nisu naglašene. Suplementarne kvantitativne tehnike koje se često uče u kvantitativnim metodama (linearno programiranje, stablo odlučivanja, zalihe, repovi...) nisu u okviru ove knjige uvrštene u dodatak kako je to uobičajeno u knjigama ove vrste koje već dosežu preko tisuću stranica. Autor se nada da se taj koristan dodatak ovoj knjizi može naći u njegovom udžbeniku Operacijska istraživanja koji zajedno s Uvodom u operacijski management predstavlja jedan od prvih pokušaja integralnog predstavljanja naznačene problematike u našoj stručnoj literaturi. Kao podrška rješavanja modela u ovom proširenom izdanju služi programski paket POM.
Projekt / tema: 010-0101427-0837
Kategorija: Znanstvena
Ekonomija