crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 523991

Zbornik radova

Autori: Bubić, Andreja
Naslov: Uloga radnog pamćenja u učenju kontekstualnih informacija
( The role of working memory in learning contextual information )
Izvornik: 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Skup: 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 12.2005.
Ključne riječi: context; working memory; learning
( kontekst; radno pamćenje; učenje )
Sažetak:
Vidno pretraživanje predstavlja proces aktivnog traženja ciljnog u nizu ometajućih podražaja (distraktora) koji čine kontekst pojave ciljnog podražaja. Na učinkovitost pretraživanja utječu brojne karakteristike ciljnog i ometajućih podražaja, među kojima i poznatost prostornog rasporeda distraktora. Chun (2000) je pokazao da poznatost konteksta u kojem se pojavljuje ciljni podražaj može značajno olakšati njegovo pronalaženje jer kontekstualne informacije usmjeravaju pažnju i obradu vidnih informacija tijekom pretraživanja, a uče se implicitno. U ovom istraživanju smo htjeli provjeriti kako na proces učenja kontekstualnih informacija utječe opterećenje radnog pamćenja koje općenito ima važnu ulogu u kontroli selektivne pažnje i usmjeravanju na relevantne podražaje (de Fockert i sur, 2001). S obzirom na implicitnu prirodu učenja kontekstualnih informacija očekivali smo da će do njega doći i u situacijama opterećenog radnog pamćenja, ali da ono neće biti jednako brzo i učinkovito. U istraživanju je korišten zadatak vidnog pretraživanja u okviru paradigme kontekstualnog usmjeravanja, a dobiveni razultati pokazuju da je tijekom rješavanja zadataka pretraživanja došlo do efekta vježbe, odnosno smanjenja vremena brzine pretraživanja u svim situacijama. Povećanje učinkovitosti pretraživanja je u početnim serijama bilo jednako za obje vrste situacija, a tijekom mjerenja je došlo do sve učinkovitijeg pretraživanja «starih» u usporedbi s «novim» situacijama. Ukupno gledajući, rezultati upućuju na zaključak da je tijekom mjerenja došlo do učenja kontekstualnih informacija. Opterećenost radnog pamćenja pri tome nije bila relevantna što je u skladu s nalazima o implicitnoj prirodi tog učenja. Unatoč dobivenim rezultatima nije opravdano konačno zaključiti da je učenje kontekstualnih informacija automatski proces jer je moguće pretpostaviti da bi situacije s većim opterećenjem radnog pamćenja ipak značajnije utjecale za uspjeh ispitanika.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: andbubic@public.hr (andbubic@public.hr), 2. Ruj. 2011. u 20:05 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4