Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga radnog pamćenja u učenju kontekstualnih informacija (CROSBI ID 575010)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Bubić, Andreja Uloga radnog pamćenja u učenju kontekstualnih informacija // 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa. 2005

Podaci o odgovornosti

Bubić, Andreja

hrvatski

Uloga radnog pamćenja u učenju kontekstualnih informacija

Vidno pretraživanje predstavlja proces aktivnog traženja ciljnog u nizu ometajućih podražaja (distraktora) koji čine kontekst pojave ciljnog podražaja. Na učinkovitost pretraživanja utječu brojne karakteristike ciljnog i ometajućih podražaja, među kojima i poznatost prostornog rasporeda distraktora. Chun (2000) je pokazao da poznatost konteksta u kojem se pojavljuje ciljni podražaj može značajno olakšati njegovo pronalaženje jer kontekstualne informacije usmjeravaju pažnju i obradu vidnih informacija tijekom pretraživanja, a uče se implicitno. U ovom istraživanju smo htjeli provjeriti kako na proces učenja kontekstualnih informacija utječe opterećenje radnog pamćenja koje općenito ima važnu ulogu u kontroli selektivne pažnje i usmjeravanju na relevantne podražaje (de Fockert i sur, 2001). S obzirom na implicitnu prirodu učenja kontekstualnih informacija očekivali smo da će do njega doći i u situacijama opterećenog radnog pamćenja, ali da ono neće biti jednako brzo i učinkovito. U istraživanju je korišten zadatak vidnog pretraživanja u okviru paradigme kontekstualnog usmjeravanja, a dobiveni razultati pokazuju da je tijekom rješavanja zadataka pretraživanja došlo do efekta vježbe, odnosno smanjenja vremena brzine pretraživanja u svim situacijama. Povećanje učinkovitosti pretraživanja je u početnim serijama bilo jednako za obje vrste situacija, a tijekom mjerenja je došlo do sve učinkovitijeg pretraživanja «starih» u usporedbi s «novim» situacijama. Ukupno gledajući, rezultati upućuju na zaključak da je tijekom mjerenja došlo do učenja kontekstualnih informacija. Opterećenost radnog pamćenja pri tome nije bila relevantna što je u skladu s nalazima o implicitnoj prirodi tog učenja. Unatoč dobivenim rezultatima nije opravdano konačno zaključiti da je učenje kontekstualnih informacija automatski proces jer je moguće pretpostaviti da bi situacije s većim opterećenjem radnog pamćenja ipak značajnije utjecale za uspjeh ispitanika.

context; working memory; learning

nije evidentirano

engleski

The role of working memory in learning contextual information

nije evidentirano

kontekst; radno pamćenje; učenje

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2005.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

18. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Podaci o skupu

18. Dani Ramira i Zorana Bujasa

poster

01.01.2005-01.01.2005

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Povezane osobe




Psihologija