Izdavač: FF Press
Godina: 2011
Stranica: 95
ISBN: 978-953-175-390-6
Ključne riječi: ličnost; glazba; glazbene preferencije; psihologija; ljetna škola
( personality; music; music preferences; psychology; summer school )
U okvir 20. Ljetne psihologijske škole provedeno je opsežno istraživanje čiji je cilj bio ispitati glazbene preferencije i istražiti njihovu povezanost s individualnim razlikama u različitim karakteristikama. U skladu s tim formulirana su sljedeća tri problema: (1) ispitati povezanost glazbenih preferencija i osobina ličnosti pet-faktorskog modela ; (2) ispitati povezanost glazbenih preferencija s psihološkim potrebama, zadovoljstvom životom, samopoštovanjem i konformizmom te s procjenama važnosti glazbe, religije i nacionalne pripadnosti ; (3) ispitati mijenjaju li se navedene povezanosti s dobi i na koji način. Prikupljanje podataka provedeno je u dva dijela: predistraživanje i glavno istraživanje. U predistraživanju je svaki od polaznika XX. Ljetne psihologijske škole trebao primijeniti preliminarnu verziju testne knjižice na barem jednom prigodno odabranom ispitaniku te zabilježiti poteškoće do kojih je eventualno došlo tijekom primjene, kao i komentare ispitanika. Na temelju navedenog, napravljene su manje izmjene preliminarne verzije testne knjižice kako bi se moglo nastaviti s glavnim istraživanjem. U glavnom istraživanju sudjelovalo je 616 ispitanika, od kojih 277 muških, a 338 ženskih ispitanika. Budući da smo ovim istraživanjem željeli provjeriti kakav je odnos glazbenih preferencija i osobina ličnosti ispitanika različite dobi te mijenja li se taj odnos s dobi, u istraživanje smo odlučili uključiti pripadnike triju dobnih skupina - srednjoškolce, studente i odrasle. . U skladu s postavljenim ciljem i problemima, primijenjeni su odgovarajući statistički postupci te se na temelju rezultata provedenog istraživanja mogu donijeti sljedeći zaključci: 1. Osobine ličnosti pet-faktorskog modela značajno su povezane s preferencijama različitih glazbenih stilova. Najznačajnija osobina ličnosti za predviđanje glazbenih preferencija je otvorenost k iskustvu. 2. Psihološke potrebe, zadovoljstvo životom i samopoštovanje bile su očekivano povezane s glazbenim preferencijama, ali se pokazalo da ove varijable ne objašnjavaju značajno varijancu niti jednog glazbenog faktora. 3. Konformizam, važnost glazbe, važnost religije i važnost nacionalne pripadnosti bili su značajno povezani s preferencijama različitih glazbenih stilova. Kao najprediktivnija pokazala se važnost religije. 4. Obrasci povezanosti razlikovali su se u različitim dobnim skupinama. Čini se da su osobine ličnosti važnije za predviđanje glazbenih preferencija u mlađoj dobi, dok je važnost religije bila važnija u starijim dobnim skupinama. 5. Postotak objašnjene varijance glazbenih preferencija kreće se uglavnom između 15-20%.
Projekt / tema: 130-1301683-1399
Kategorija: Znanstvena
Upisao u CROSBI: tvukasov@ffzg.hr (tvukasov@ffzg.hr), 6. Ruj. 2011. u 10:27 sati