Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Složenost kreativnih ponašanja i znanje potrebno za njih kao objašnjenje fenomena općenitosti i specifičnosti kreativnosti u djece (CROSBI ID 575404)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Rački, Željko Složenost kreativnih ponašanja i znanje potrebno za njih kao objašnjenje fenomena općenitosti i specifičnosti kreativnosti u djece // Međunarodni znanstveno-stručni psihologijski skup 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa / / (ur.). 2011. str. 155-155

Podaci o odgovornosti

Rački, Željko

hrvatski

Složenost kreativnih ponašanja i znanje potrebno za njih kao objašnjenje fenomena općenitosti i specifičnosti kreativnosti u djece

Cilj istraživanja je utvrditi veličinu faktorskih zasićenja pojedinačnih kreativnih ponašanja općim faktorom kreativnosti uz kontrolu utjecaja dviju kvalitativnih karakteristika tih ponašanja (složenost i potrebno znanje za to ponašanje). Istraživana su društveno prihvatljiva kreativna ponašanja djece osnovnoškolske dobi u različitim domenama koja su (ponašanja) od socijalnog konteksta u kojem dijete živi definirana tipičnima za kreativnost a koja su rezultat procesa interakcije djetetovih sposobnosti, znanja, osobina ličnosti, motivacije i utjecaja okoline, putem kojih dijete potencijalno može stvoriti opažljivi originalni produkt. Na uzorku 856 osječke osnovnoškolske djece primijenjen je novokonstruirani inventar kreativnoga ponašanja koji ispituje 53 različita ponašanja. Stupanj složenosti svakog ponašanja i potrebnog znanja utvrđen je tehnikom konsenzusne procjene. Usporedbom korelacija, faktorskih saturacija, učestalosti ponašanja i njihove složenosti/potrebnog znanja utvrđeno je da što je domena složenija a kreativnost u njoj više ovisi o usvajanju znanja i razvoju vještina važnih za domenu, to će ona u odnosu na ostale domene biti specifičnija i manje podložna objašnjenju putem općih procesa ili zajedničkih faktora. Rezultati pokazuju da je kreativnost samo djelomično specifična za domenu, pri čemu je kreativna ponašanja moguće razvrstati u manji broj nadređenih domena nazvanih svakodnevna, znanstvena i umjetnička kreativnost. Te se sadržajne domene sastoje od pojedinačnih oblika ponašanja koja variraju po predvidivom stupnju složenosti i zahtijevanom znanju. Što je pojedino kreativno ponašanje složenije i zahtijeva više znanja (tj. formalnog i neformalnog obrazovanja), to pokazuje višu specifičnost i nižu učestalost u uzorku djece. To daje odgovor na pitanje specifičnosti odnosno općenitosti kreativnosti za domenu u svjetlu komponentnih teorija kreativnosti i daje konkretne informacije na što i na koji način obratiti pozornost pri mjerenju kreativnosti.

kreativnost u djece; domena; znanje; specifičnost kreativnosti

nije evidentirano

engleski

The Complexity of creative Behavior and Knowledge necessary for them to explain the Phenomenon of Universality and specificity of Creativity in Children

nije evidentirano

creativity in children; domain knowledge; the specificity of creativity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

155-155.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodni znanstveno-stručni psihologijski skup 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa

/

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveno-stručni psihologijski skup 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa, Zagreb

predavanje

07.04.2011-09.04.2011

Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija