crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 525709

Zbornik radova

Autori: Rački, Željko
Naslov: Povezanost potrebnih znanja za kreativna ponašanja i složenosti tih ponašanja u funkciji domena kreativnosti osnovnoškolske djece
( Relevance of Knowledge for creative Behavior and the Complexity of these Behaviors in the function Domain of creativity Elementary School Children )
Izvornik: Dani psihologije u Zadru - knjiga sažetaka / Ćubela Adorić, Vera ; Manenica, Ilija ; Penezić, Zvjezdan (ur.). - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru , 2010. 96.
Skup: Međunarodni znanstveno-stručni skup XVII. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum: Zadar, Hrvatska, 27-29.05.2010.
Ključne riječi: kreativnost u djece; umjetnost; znanost; svakodnevica
( creativity in children; art; science; everyday life )
Sažetak:
Cilj istraživanja je bio istražiti mit da su kreativnost i znanje isključivi opoziti. Na uzorku 856 djece 3., 5. i 7. razreda osnovne škole pripremljen je i validiran inventar kreativnoga ponašanja osnovnoškolske djece. Inventar se sastoji od 53 različitih oblika ponašanja koja pokrivaju domene svakodnevne, znanstvene i umjetničke kreativnosti. Fokus grupa od 6 stručnjakinja za odgoj i obrazovanje djece procijenile su uz visoko slaganje (ICC = .929 ; CI 95% .893 - .955) svaku tvrdnju inventara s obzirom na dva kriterija: 1. složenost tog ponašanja i 2. za uobičajeno obavljanje tog ponašanja potrebno teorijsko i praktično znanje. Rezultati ukazuju da se domenu znanstvene kreativnosti globalno percipira složenijom i kao onom koja zahtijeva komparativno više znanja od domena umjetničke i svakodnevne kreativnosti, tim redom. Korelacija za pojedinačna ponašanja ρ(53) = -.62, p < .001, i za ponašanja sumirana u skale ρ(10) = -.68, p = .03, ukazuje da je gradijent složenosti kreativnih ponašanja odnosno aktivnosti važan faktor koji utječe na učestalost kreativnosti djece. Što je neki oblik kreativnog ponašanja jednostavniji, to se više djece njime bavi, i obrnuto. Primjeri jednostavnih kreativnih ponašanja koja ne zahtijevaju znanje su crtanje i slikanje uobičajenim priborom, izrađivanje slika ili predmeta od kolaž papira, prepričavanje priča na svoj način ili davanje drugima ideja za igre. Primjeri složenih kreativnih ponašanja koja zahtijevaju znanje su izrađivanje robota i igračaka na daljinsko upravljanje, skladanje instrumentalne glazbe ili snimanje vlastitog filma. Kreativna ponašanja je moguće organizirati i razlikovati po a) sadržaju (npr. umjetnost i znanost), b) složenosti samog ponašanja (jednostavno – složeno) i c) učestalosti kojom ih djeca spontano pokazuju (rijetko - često). Nalazi ovog istraživanja imaju implikacije za ponudu školskih odgojno-obrazovnih nastavnih i izvannastavnih aktivnosti i poticanje kreativnosti djece s obzirom na njihovu dob i/ili usvojena znanja. Prijenos teorijskih i praktičnih znanja važnih za domenu mogao bi osigurati uvjet za razvoj složenijih oblika kreativnosti, što je u skladu s njenim komponentnim modelima.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: azubac@ufos.hr (azubac@ufos.hr), 16. Ruj. 2011. u 09:51 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4