crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 526186

Zbornik radova

Autori: Rovan, Daria
Naslov: Povezanost ulaganja truda u učenje matematike s ciljevima postignuća, uvjerenjima i osobinama studenata
( Engagement in learning mathematics and its relationship with students' achievement goals, beliefs and personality )
Izvornik: 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa: Knjiga sažetaka / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.). - Zagreb :
Skup: 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 7–9.04.2011.
Ključne riječi: učenje matematike; motivacija; ličnost
( mathematics education; motivation; personality )
Sažetak:
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi povezanost ulaganja truda u učenje matematike s osobinama ličnosti studenata, njihovim uvjerenjima o znanju i o kompetentnosti u matematici te s njihovim ciljevima postignuća. Kao indikatori ulaganja truda u učenje matematike korištene su samoprocjene studenata o tome koliko truda posvećuju pojedinim aspektima učenja matematike te broj sati koje tjedno utroše na učenje matematike. U istraživanju je sudjelovalo 200 studenata druge godine tehničkih fakulteta Sveučilišta u Splitu. Studenti su ispunjavali upitnik kojim su ispitane njihove osobine ličnosti prema petfaktorskom modelu, njihova uvjerenja o znanju u matematici (uvjerenja o jednostavnosti znanja i o evaluaciji znanja), uvjerenja o kompetentnosti u matematici te njihovi ciljevi postignuća. Također su prikupljeni podaci o njihovom prethodnom postignuću u matematici. Provedene su hijerarhijske regresijske analize sa samoprocjenama ulaganja truda te satima posvećenim učenju matematike kao zavisnim varijablama. U prvom koraku regresijske analize uključeno je samo prethodno postignuće u matematici kao kontrolna varijabla. U drugom koraku su dodane osobine ličnosti, u trećem uvjerenja studenata i u završnom koraku ciljevi postignuća. Rezultati hijerarhijske regresijske analize pokazuju da su ciljevi postignuća i uvjerenja studenata, kao i prethodno postignuće studenata, značajno povezani s samoprocjenom ulaganja truda. Za razliku od toga, uz broj sati uložen u učenje matematike vezuje se drugačiji obrazac povezanosti. S brojem sati uloženih u učenje povezani su ciljevi postignuća te osobina savjesnosti. Nalazi istraživanja u skladu su sa socijalno-kognitivnim motivacijskim modelima koji naglašavaju važnost učeničkih interpretacija obrazovne situacije i osobnih faktora koji na nju utječu u razumijevanju ponašanja u obrazovnim situacijama.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Projekt / tema: 130-1301676-1357
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: drovan@ffzg.hr (drovan@ffzg.hr), 20. Ruj. 2011. u 10:53 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4