Usporedba implicitnih teorija inteligencije o djeci i poimanja inteligencije kod djece predškolske dobi. (CROSBI ID 174354)
Prilog u časopisu | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Sindik, Joško ; Đunđenac, Ranka
hrvatski
Usporedba implicitnih teorija inteligencije o djeci i poimanja inteligencije kod djece predškolske dobi.
U ovom radu glavni nam je cilj bio usporediti implicitne teorije djece predškolske dobi različitog spola o pojmu inteligencije, te implicitne teorije o inteligenciji predškolske djece koje daju roditelji različitog spola i stupnja obrazovanja. U tu svrhu uspoređeni su rezultati našeg s prethodno provedenim istraživanjem na uzorku roditelja. Ispitali smo prigodni uzorak od 93 predškolska djeteta koja su bila redoviti polaznici dječjeg vrtića, u dobnom rasponu od 4. – 7. godine života, oba spola. Rezultati su pokazali da niti u funkciji dobi niti u odnosu na spol djeca, djeca nemaju različito nekognitivne i kognitivne aspekte inteligencije u opisima «inteligencije». Nismo utvrdili statistički značajne razlike između djece različitog spola i roditelja različitog spola, kao ni djece različitog spola te roditelja različitog stupnja obrazovanja, u implicitnim opisima «inteligencije» za pitanje «Što za tebe znači biti pametan ?». S druge strane, razlike u oba slučaja postoje za pitanje «Kako se ponaša onaj tko je za tebe pametan ?», što hipotetski možemo protumačiti razinom konkretnosti pitanja. Dane su smjernice za buduća istraživanja.
kategorije; razlike; obrazovanje; spol; kognitivne; nekognitivne
nije evidentirano
engleski
comparison of implicit theories of intelligence in children and perceptions of intelligence in children of preschool age
nije evidentirano
categories; differences; education; gender; cognitive; non-cognitive
nije evidentirano