crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 529351

Disertacija

Autor: Jandrić, Petar
Naslov: Kritička analiza e-obrazovanja
( Critical analysis of e-learning )
Vrsta: doktorska disertacija
Fakultet: Filozofski fakultet
Sveučilište: Sveučilište u Zagrebu
Mjesto: Zagreb
Datum: 11.02.
Godina: 2011
Stranica: 155
Mentor: Boras, Damir
Ključne riječi: e-obrazovanje; e-učenje; obrazovanje na daljinu; kritička teorija; transdisciplinarna metodologija
( e-learning; distance education; critical theory; transdisciplinary research )
Sažetak:
Cilj je ove disertacije istražiti međusobnu isprepletenost pitanja iz područja informacijskih i komunikacijskih tehnologija, obrazovanja i društva. Izrađena u metateoretskom kritičkom okviru koji se proteže od Frankfurtske škole do danas, ona razvija transdisciplinarnu metodologiju istraživanja koja navodi na ravnopravno korištenje pozitivističkih, interpretativističkih i kritičkih konceptualnih okvira. Istraživanje pokazuje da je suvremeno e-obrazovanje akademska disciplina smještena u rod obrazovnih znanosti kao zasebna vrsta određena informacijskim i komunikacijskim tehnologijama. Sažimanjem kritičkih teorija obrazovanja i kritičkih teorija tehnologija dolazi do jedinstvene kritičke teorije e-obrazovanja. Kritičkom analizom glavnih svojstava informacijskih i komunikacijskih tehnologija pokazuje da one posjeduju potencijal za kritičko e-obrazovanje. Istražuje ulogu obrazovanja u umreženom društvu i sagledava dobivene zaključke u kontekstu suvremenih gorućih tema poput globalizacije i mekdonaldizacije obrazovanja. Analizom fenomena digitalne razdjelnice dosege ovih razmatranja proširuje na e-obrazovanje. Odmijenivši Freireov poziv na usporednu političku i obrazovnu revoluciju, potekao iz predglobalnog konteksta, zaključkom da polagani evolucijski razvoj bolje odgovara kontekstu umreženog društva, razvija dualni difuzionističko-evolucionistički model razvoja e-obrazovanja i njegovom primjenom definira osnovne pojmove u e-obrazovanju. Potaknuta brojnim nesuglasicama u znanstvenoj zajednici, ovom modelu pridaje isključivo fenomenološko značenje. Praktični i znanstveni doprinos ove disertacije leži u razvoju kritičkog razumijevanja e-obrazovanja kao pojave ukorijenjene u širok habitus umreženog društva, čime stvara pretpostavke za donošenje informiranih političkih, pedagoških i tehnoloških odluka prilikom uvođenja i održavanja e-obrazovanja.
Izvorni jezik: HRV
Znanstvena područja:
Informacijske i komunikacijske znanosti,Pedagogija
Upisao u CROSBI: pjandric@tvz.hr (pjandric@tvz.hr), 7. Lis. 2011. u 17:02 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4