Godina: 2011
Stranica: 43
Mentor: Prskalo, Ivan
Neposredni voditelj: Badrić, Marko
Ključne riječi: pripremni dio sata; glazbeni sadržaji; intenzitet
( preliminary part of an hour; musical content; intensity )
Istraživanje je provedeno na uzorku koje je činilo 18 učenika 4. razreda Osnovne škole Dragutina Tadijanovića u Petrinji. Učenici su promatrani u dva sata tjelesne i zdravstvene kulture odnosno u njegovom pripremnom dijelu sata, na prvom satu s primjenom glazbenih sadržaja i drugom bez primjene glazbenih sadržaja. Cilj istraživanja bio je utvrditi fiziološko opterećenje učenika u pripremnom dijelu sata kod primjene glazbenih sadržaja i bez njih, te dolazi li do povećanja fiziološkog opterećenja procijenjeno frekvencijom srca na minutu poslije pripremnog dijela sata s primjenom glazbenih sadržaja. Registrirane su varijable frekvencije srca u mirovanju, nakon uvodnog dijela sata i nakon pripremnog dijela sata s ciljem utvrđivanja utjecaja glazbe na intenzitet vježbanja. Proveden je upitnik sa šest varijabli kako bi se provjerio stav učenika prema vježbanju uz glazbu i vježbanju bez glazbe, u kojem se željelo ispitati koji način vježbanja im se više sviđa, koje vježbanje im je zabavnije, te prilikom kojeg vježbanja su se osjećali opuštenije, a tijekom kojeg umornije. Temeljem provedenog istraživanja utvrđeno je da su u pripremnom dijelu sata s primjenom glazbenih sadržaja učenici postigli veći intenzitet rada. U stavovima o ta dva sata nema statistički značajne razlike, ali nominalno se vidi da su učenici odgovore klasificirali prema pozitivnom polu kod sata s glazbom. Iz odgovora učenika može se zaključiti kako glazba stvara ugodniju atmosferu tijekom vježbanja, smanjuje monotoniju i tako je učenicima manje dosadno. Stvaranjem ugodne atmosfere glazba neutralizira osjećaj umora, te se učenici osjećaju opuštenije, a istovremeno su motiviraniji za rad i zbog toga im se više sviđa vježbanje uz glazbu.
Projekt / tema: 227-2271694-1696
Upisao u CROSBI: mbadric@ufzg.hr (mbadric@ufzg.hr), 17. Lis. 2011. u 19:10 sati
Napomene: