crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 534455

Zbornik radova

Autori: Velki, Tena; Piri, Gabrijela
Naslov: Validacija Upitnika o nasilju djeteta u školi
( Validation of Bullying Questionnaire )
Izvornik: Međunarodni psihologijski znanstveno-stručni skup 20. Dani Ramira i Zorana Bujasa : sažeci priopćenja / Čorkalo Biruški, Dinka ; Vukasović, Tena (ur.). - Zagreb : Filozofski fakultet , 2011. 254-254 (ISBN: 9789531753913).
Skup: Međunarodni psihologijski znanstveno-stručni skup Dani Ramira i Zorana Bujasa (20 ; 2011)
Mjesto i datum: Zagreb, Hrvatska, 07.-09.04.2011.
Ključne riječi: validacija; nasilje među djecom
( validation; bullying )
Sažetak:
Nasilje među djecom (međuvršnjačko nasilje ili bullying) često se definira kao oblik agresivnog ponašanja u kojem postoji nesrazmjer moći između nasilnika i žrtve gdje nasilnik ima veću moć. Takvo ponašanje je neopravdano, učestalo se ponavlja, žrtva agresije ga doživljava kao okrutno dok nasilnik uživa u njemu (Rigby, 2002). Cilj rada je validirati Upitnik o nasilju djeteta u školi. Polazište nam je bio UŠN (Upitnik školskog nasilja, 2003) koji je razvijen u sklopu šireg istraživanja Poliklinike za zaštitu djece Grada Zagreba. Konstruiran je na temelju Upitnika nasilnik/žrtva autora Dana Olweusa (1989., prema Olweus, 1998.). Upitnik obuhvaća neke demografske karakteristike djeteta. Detaljnije je obuhvaćena učestalost počinjenoga nasilja prema drugoj djeci. Skale doživljenoga i počinjenoga nasilja sastoje se svaka od 19 čestica, koje se odnose na ponašanja koja predstavljaju različite oblike nasilja u školi i putem modernih tehnologija. Ukupno je sudjelovalo 325 učenika od 5. do 8. razreda osnovne škole. Za obje skale upitnika Kolmogorov Smirnovljev test pokazuje da rezultati nisu distribuirani normalno. Skale su negativno asimetrične, odnosno rezultati imaju tendenciju grupiranja prema višim vrijednostima. Kako bi se utvrdila konstruktna valjanost ljestvica provedena je faktorska analiza na zajedničke faktore. Za skalu doživljenog nasilja utvrđeno je postojanje dva faktora (Scree plot) koji objašnjavaju 41.62% varijance. Prvi faktor smo nazvali nasilje među djecom u školi te se sastoji od 13 čestica. Drugi faktor, koji smo nazvali nasilje putem modernih tehnologija te se sastoji od 6 čestica. Pouzdanost prvog faktora iznosi cronbach α = 0.85, pouzdanost drugog faktora iznosi cronbach α = 0.72 dok je pouzdanost skale doživljenog nasilja, cronbach α = 0.86. Za skalu počinjenog nasilja također je utvrđeno postojanje dva faktora (Scree plot) koji objašnjavaju 44.13% varijance. Prvi faktor smo nazvali nasilje među djecom u školi te se sastoji od 13 čestica. Drugi faktor, koji smo nazvali nasilje putem modernih tehnologija te se sastoji od 6 čestica. Pouzdanost prvog faktora iznosi cronbach α = 0.82, pouzdanost drugog faktora iznosi cronbach α = 0.70 dok je pouzdanost skale doživljenog nasilja, cronbach α = 0.83.
Vrsta sudjelovanja: Poster
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Međunarodna recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: tvelki@ufos.hr (tvelki@ufos.hr), 7. Stu. 2011. u 13:58 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4