Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Mišljenje roditelja i nastavnika o problemu nasilja među djecom (CROSBI ID 577578)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Velki, Tena ; Vrdoljak, Gabrijela ; Antunović, Ana Mišljenje roditelja i nastavnika o problemu nasilja među djecom // 19. godišnja konferecija hrvatskih psihologa: Vrijeme sličnosti i razlika - izazov psihologiji i psiholozima : program i sažeci priopćenja / Kolesarić, Vladimir (ur.). Osijek: Društvo psihologa, 2011. str. 73-73

Podaci o odgovornosti

Velki, Tena ; Vrdoljak, Gabrijela ; Antunović, Ana

hrvatski

Mišljenje roditelja i nastavnika o problemu nasilja među djecom

O nasilju među djecom govorimo kad jedno ili više djece uzastopno i namjerno uznemiruje, napada ili ozljeđuje drugo dijete koje se ne može obraniti. U posljednje vrijeme brojna istraživanja su zabilježila porast takvog ponašanja te se usmjeravaju na otkrivanje uzroka i izradu intervencijskih programa. Obitelj igra veliku ulogu u pojavi nasilja među djecom. Ona je primarni izvor podrške i učenja. U obitelji djeca uče pravila ponašanja, komuniciraju o problematičnim ponašanjima, roditelji predstavljaju prve modele ponašanja, a sve naučeno dijete prenosi i u odnose s drugim ljudima. Kako dijete odrasta škola postaje sve značajnija u njegovom odgoju. Većinu vremena dijete provodi u školskom okruženju, a nastavnici preuzimaju dio odgojne uloge koje su do polaska u školu imali roditelji. Zbog vrlo važne uloge roditelja i nastavnika u odgoju djece zanimalo nas je njihovo mišljenje vezano uz problematiku nasilja među djecom. Cilj istraživanja bio je ispitati i usporediti mišljenja roditelja i nastavnika o uzroku nasilja među djecom, mjerama koje bi trebalo poduzeti za sprječavanje takvog ponašanja te osobama i/ili institucijama koje bi trebale provoditi navedene mjere. Ukupno je sudjelovalo 239 roditelja učenika 5. do 8. razreda osnovnih škola, te 123 nastavnika osnovnih škola. Roditelji i nastavnici su odgovarali na nekoliko pitanja otvorenog tipa vezanih uz problematiku nasilja među djecom. Rezultati su pokazali da se roditelji i nastavnici slažu oko najčešćih uzroka pojavi nasilja među djecom. Prema njihovom mišljenju na prvom mjestu je loš odgoj u obitelji te zanemarivanje i zlostavljanje djece, a važnu ulogu još imaju loš utjecaj medija i socijalno-ekonomski problemi društva. Što se tiče mjera koje bi trebalo poduzeti da se smanji nasilno ponašanje među djecom i roditelji i nastavnici se slažu da treba češće razgovarati s djecom te educirati djecu o posljedicama i štetnosti nasilnog ponašanja. Roditelji dodatno ističu da je nasilnu djecu potrebno često kažnjavati, dok nastavnici ističu da je potrebna edukacija u vidu raznih radionica za roditelje. Također se roditelji i nastavnici slažu da bi navedene mjere trebali provoditi svi (obitelj, škola i zajednica) odnosno prvenstveno obitelji pa onda svi ostali. Iako su dosad provedene mnogobrojne intervencije u školama nije se uvijek pitalo roditelje i nastavnike za mišljenje, premda su brojna istraživanja pokazala koliko važnu ulogu imaju u sprječavanju nasilja među djecom. Smatramo da njihovo mišljenje, savjeti i preporuke imaju važnu ulogu u budućim intervencijskim programima.

nasilje među djecom; roditelji; nastavnici

nije evidentirano

engleski

Parents and teachers opinion about bullying

nije evidentirano

bullying; parents; teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

73-73.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

19. godišnja konferecija hrvatskih psihologa: Vrijeme sličnosti i razlika - izazov psihologiji i psiholozima : program i sažeci priopćenja

Kolesarić, Vladimir

Osijek: Društvo psihologa

978-953-95216-1-3

Podaci o skupu

Godišnja konferecija hrvatskih psihologa : Vrijeme sličnosti i razlika - izazov psihologiji i psiholozima (19 ; 2011)

predavanje

12.10.2011-15.10.2011

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Psihologija, Pedagogija