crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 534604

Zbornik radova

Autori: Velki, Tena
Naslov: Povezanost akademske samoregulacije, akademskog uspjeh i psihičkog zdravlja
( Correlation between academic self-regulation, academic success and psychological health )
Izvornik: 18. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Kroskulturalna psihologija: Knjiga sažetaka / Takšić, Vladimir (ur.). - Rijeka : Društvo psihologa Primorko-goranske županije , 2010. 97-97.
Skup: 18. godišnja konferencija hrvatskih psihologa - Kroskulturalna psihologija:
Mjesto i datum: Opatija, Hrvatska, 13-16.10.2010.
Ključne riječi: samoregulacija; akademski uspjeh; kontinuum samoodređenja; psihičko zdravlje
( self-regulation; academic achievement; self-determination continuum; psychological health )
Sažetak:
Unazad dvadestak godina brojni istraživači su se bavili provjerom teorije samoodređenja i mogućnosti njezine generalizacije na akademsku populaciju. Cilj našeg istraživanja bio je utvrditi povezanost akademske samoregulacije, akademskog uspjeha i psihičkog zdravlja te postojanje razlika u akademskom uspjehu i psihičkom zdravlju između studenata s različitim stupnjem autonomije. Istraživanje je provedeno na uzorku od 350 studenata druge i treće godine (169 muških i 181 ženskih sudionika). Korišteni su sljedeći mjerni instrumenti: Upitnik akademske samoregulacije (Self Regulation Questionnaire-Academic, SRQ-A, Ryan i Connell, 1989), Upitnik za samoprocjenu zdravstvenog statusa (SF-36 Health Survey, Ware i Sherbourne, 1992) te dvije mjere akademskog uspjeha (opći uspjeh s prethodne godine studija i ukupan broj nepoloženih ispita). Dobiveni rezultati govore u prilog teoriji samoodređenja (Deci i Ryan, 1985, 1991). Dobili smo pozitivnu povezanost između akademske samoregulacije i općeg uspjeha studenata. Studenti s većim stupnjem autonomne motivacije imali su bolji uspjeh od studenata s kontroliranom motivacijom. Također smo dobili negativnu povezanost između akademske samoregulacije i broja nepoloženih ispita. Studenti s većim stupnjem autonomne motivacije imali su manji broj nepoloženih ispita za razliku od studenata s kontroliranom motivacijom. Dobivena je i pozitivna povezanost između stupnja relativne autonomije i psihičkog i općeg zdravlja. Studenti koji su autonomno motivirani izvještavali su o bolje psihičkom i općem zdravlju, za razliku od studenata s kontroliranom motivacijom.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: tvelki@ufos.hr (tvelki@ufos.hr), 7. Stu. 2011. u 19:26 sati



Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4