crta
Hrvatska znanstvena Sekcija img
bibliografija
3 gif
 Naslovna
 O projektu
 FAQ
 Kontakt
4 gif
Pregledavanje radova
Jednostavno pretraživanje
Napredno pretraživanje
Skupni podaci
Upis novih radova
Upute
Ispravci prijavljenih radova
Ostale bibliografije
Slični projekti
 Bibliografske baze podataka

Pregled bibliografske jedinice broj: 534605

Zbornik radova

Autori: Piri, Gabrijela; Velki, Tena
Naslov: Metakognicija i inteligencija kao prediktori školskog uspjeha
( Metacognition and intelligence as predictors of academic success )
Izvornik: 17. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Odgovornost - osobna, profesionalna, društvena : knjiga sažetaka / Nazor, Mirjana (ur.). - Split : Društvo psihologa u Splitu , 2009. 113-113.
Skup: Godišnja konferencija hrvatskih psihologa Odgovornost - osobna, profesionalna, društvena (17 ; 2009)
Mjesto i datum: Split, Hrvatska, 11.-14.11.2009.
Ključne riječi: inteligencija; metakognicija; školski uspjeh
( metacognition; intelligence; academic success )
Sažetak:
Schraw i Moshman (1995) definiraju metakogniciju kao znanje i regulaciju kognitivnih procesa (prema Schraw, Crippen i Hartley, 2006). Za razliku od kognicije koja obuhvaća samo izvršavanje zadatka, metakognicija obuhvaća razumijevanje na koji način je zadatak izvršen. Metakognitivni procesi su važni jer dovode do konceptualnih promjena u učenju što omogućuje duže zadržavanje materijala i primjenu na nov način (Georghiades, P., 2000.). Kognitivne sposobnosti su se u različitim istraživanjima pokazale kao važan prediktor školskog uspjeha, koeficijenti korelacije između opće inteligencije i školskih ocjena u osnovnoj školi iznose u prosjeku oko 0, 5 (Neisser i sur., 1996). Istraživanja metakognicije i inteligencije su pokazala da su metakognicija i kognitivne sposobnosti dva različita konstrukta, te da (prema Howard i sur., 2001) visok stupanj metakognitivne samoregulacije može kompenzirati niže sposobnosti u uspješnosti rješavanja problemskih zadataka. Cilj našeg istraživanja bio je ispitati povezanost inteligencije i metakognicije s školskim uspjehom učenika sedmih i osmih razreda osnovne škole. U istraživanju su korišteni slijedeći instrumenti: Upitnik metakognicije (Vizek-Vidović, 2002), Kognitivno-neverbalni test (Sučević, Momirović, Fruk i Auguštin, 2004) i ljestvica rječnika Mill Hill (Lewis i sur., 1977). Preliminarni rezultati na 108 ispitanika pokazali su pozitivnu povezanost između metakognicije i školskog uspjeha, te inteligencije i školskog uspjeha. Korelacija između testova inteligencije i Upitnika metakognicije nije se pokazala statistički značajnom. Rezultati upućuju da metakognicija, izuzev inteligencije, djeluje kao zaseban prediktor školskog uspjeha.
Vrsta sudjelovanja: Predavanje
Vrsta prezentacije u zborniku: Sažetak
Vrsta recenzije: Domaća recenzija
Izvorni jezik: HRV
Kategorija: Znanstveni
Znanstvena područja:
Psihologija
Upisao u CROSBI: tvelki@ufos.hr (tvelki@ufos.hr), 7. Stu. 2011. u 19:43 sati



  Verzija za printanje   za tiskati


upomoc
foot_4